Schiphol, Nederland

Als ik naar buiten kijk, zeg ik; plannen maken ;)

20 november 2017 - Schiphol, Nederland

Maleisie356(15)

Na onze indrukwekkende reis naar Zuid-Afrika kregen we toch al snel weer zin om te brainstormen over een nieuwe reis. Maar nu na een ervaring rijker weten we beter wat we willen... of beter gezegd, we weten beter wat we NIET willen. Ondanks dat we in een relatief rustig tempo hebben gereisd, (vergeleken de groepsrondreizen bij div aanbieders die vaak maar 1 of hooguit 2 nachten op dezelfde plek blijven) willen we NOG rustiger reizen. Dus geen 12 accommodaties in 3 weken! We willen ook geen land waar ze muren en prikkeldraad rond de huizen hebben, dit gaf ons niet echt een lekker gevoel. We willen niet meer zelf rijden ;) En omdat we het relaxen op het strand hebben gemist dit jaar, willen we een land waar we lekker kunnen zwemmen/snorkelen/duiken. En liefst nemen we deze keer een rechtstreekse vlucht!

Peter heeft een voorkeur voor Azië vanwege de cultuur en eigenlijk deel ik die voorkeur wel. Maar wat kies je dan? Thailand, Maleisië, Indonesië, Sri Lanka, Vietnam, Cambodja? Het spreekt ons allemaal aan! Omdat Flynn toch nog heel jong is, kiezen we het liefst nog even voor een land waar je kunt reizen zonder risico op malaria. Alhoewel het tegenwoordig wel scheelt dat je voor veel landen alleen maar preventief pillen mee hoeft te nemen in geval dat je malaria krijgt. Sri Lanka, Maleisië en Bali zijn malaria vrij.. maar over Bali hoor en lees ik dat het Benidorm van Indonesië is. Giga toeristisch... Dat kan zijn voordelen hebben, maar het trekt me minder. En de infrastructuur schijnt minder te zijn...

In Sri Lanka was vorige jaar een dengue epidemie wat me een beetje afschrikte.

Eigenlijk hebben we een keus gemaakt tussen Thailand en Maleisië. En de keus is gemaakt... we gaan naar Maleisië! We denken dat het een goed land is om kennis te maken met Azië. Goede gezondheidszorg, vrij schoon land (we gaan het zien), makkelijk te bereizen (geen giga afstanden), zeer mooie snorkel/duik plekken direct vanaf het strand (dat heb je in Thailand niet en ik zie me niet elke keer midden op zee op een bootje met een peuter om bij een koraalrif te komen.. ) We beperken ons tot West Maleisië om veel reistijd te voorkomen en omdat we Flynn nog iets te klein vinden voor Borneo. Hij loopt net, dus grote afstanden en door de jungle banjeren gaat nog niet lukken. Ach, zo kan Borneo op onze verlanglijst blijven staan hè ;)

Mijn zusje Barbara en haar man Chris houden ook van reizen en hebben een dochter Deza, even oud als Flynn. Zij waren enthousiast over onze Maleisië plannen en zodoende hebben we besloten om samen deze reis te gaan maken. We zijn naar een voorlichtingsmiddag geweest over Maleisië en toen waren we helemaal niet meer te houden..

Van Verre  Bijeenkomst

Over 236 dagen vertrekken we met z'n 8en naar Maleisië!! Yoehoe

We zijn heel benieuwd hoe het gezamenlijk reizen ons zal bevallen. Maar dat kun je pas beoordelen als je het hebt ervaren ;) Tot op heden hebben we er heel veel zin in en zien we er vooral de voordelen van! Je splits je wat makkelijker op met activiteiten... Een deel gaat iets doen met de meiden wat niet geschikt is voor peuters en het andere deel doet iets met de peuters... Of lekker snorkelen met elkaar terwijl je om de beurt op het strand poedelt met de kleintjes.. Een busje delen met chauffeur/gids.. Gezellig gezamenlijk eten.. Klinkt goed toch?!

We gaan een rondje maken door West Maleisië; Kuala Lumpur - Taman Negara (jungle) - Cameron Highlands (theeplantages) - Kampong boven Kota Bharu (Oostkust) - Paula Perhentian (bounty eiland) - Melaka - Kuala Lumpur

Kaart-Maleisie-West

1. Dries:
    20 november 2017
    wat in de kop zit zit niet in de komt maar vooruit denken mijns inziens genetisch herkenbaar en gezond mijn motto leef leef beleef ontvang en geef en alles komt zoals komen moet hierbij geniet en vriendelijke groet je vader
  2. Diana:
    20 november 2017
    Veel plezier met alle voorbereidingen👍
  3. Barbara:
    20 november 2017
    Super leuk geschreven weer!
    Zo wordt ons avontuur weer wat concreter 🤗.
    Ook wij kijken er ontzettend naar uit. Na onze verre trips samen wordt het voor ons het eerste verre avontuur met Deza. Gelukkig hebben we al veel binnen Europa met haar geoefend en genoten. Het is een meisje wat zich erg makkelijk aanpast en vrijwel overal blij van wordt. Wat wil een stel met reizen als passie nou nog meer😉.
    Wij willen haar heel graag meegeven dat er zoveel meer is in de wereld. Van bijzondere culturen, prachtige natuur, tot verschillende geloven. Pas als ze later groot is zullen we van haar horen hoe ze het heeft ervaren dat ze door haar ouders de halve wereld, (als het aan ons ligt), is over gesleept😃.

En ook wij zijn onwijs benieuwd hoe we deze reis met z'n allen zullen ervaren.
    Onze visie van reizen met een kleintje ligt dicht bij elkaar en aan enthousiastme ontbreekt het ook bij geen van ons.
    Het voelt goed dat is waar het om gaat!

Adios
  4. Peter:
    20 november 2017
    super leuk...... zou Mae zeggen, nou nu zeg ik het ook een keer super veel zin in heel gezellig
  5. Suus:
    20 november 2017
    Goeie keus denk ik..alvast veel plezier met de voorbereidingen ! (mocht er iemand afvallen (en niet in kilo's) ben ik wel stand in ;)
    XXX