En zo zag onze laatste week er uit..

6 augustus 2020 - Utrecht, Nederland

Zondag zijn we eerst op de fiets gestapt naar Callantsoog. Flynn had nog steeds ontsnappingsdrang dus we wilden er een windscherm bij kopen zodat we de hele kampeerplek konden afzetten. Dat was een leuk tochtje!  Eerst door de duinen en daarna langs de bloembollenvelden. Door de duinen hadden we pittige hellingen.  Ik dacht; effe terug schakelen naar zijn 3 maar helaas.. ik kwam alleen boven in mijn eerste versnelling 🤭

20200802_11573920200802_11575320200802_12010720200802_12262220200802_122627

Callantsoog is een grappig dorpje met wat winkels en terrasjes en er staat deze maand ook een kermis. Flynn vond het leuk om even te kijken. Peter vond niet het windscherm wat hij graag wilde hebben maar hey.. ik ga niet terug fietsen zonder windscherm!  Dus 2 goedkope flut schermpjes gekocht zodat we er 10 meter bij hadden om af te zetten.  We zijn daarna nog even naar het strand geweest.. Flynn vond het geweldig!

20200802_15320220200802_15433320200802_15514620200802_18454520200802_163552

Van zondag op maandag nacht hadden we onweer. Ik dacht; die meiden zullen wel snel hun tent uit komen om in de camper te slapen maar nee hoor.  Ze hebben met dicht geknepen billen in de tent naar het onweer liggen luisteren.  Eigenijk net als ik in de camper dus😅

20200801_224439

Maandag was een dagje met bewolking en buien.  De hele ochtend heb ik op de buienradar zitten kijken terwijl we met z'n 5en in de camper zaten.  Want in Petten waait het ook behoorlijk dus buiten zitten kon niet.  De buien radar zei dat de bui over was maar als ik naar de lucht keek zag het er toch erg donker uit.  Jammer dan.. ik ga toch fietsen! Hup.. mijn nieuwe jas aan en Flynn onder de kap in de bakfiets. We zijn over de dijk richting Schoorl gefietst. En ja.. tuurlijk hadden we een bui op ons nek. Maar... ik ben toch niet gesmolten.  Wat een leuke route door de duinen van Schoorl. We zijn bij een strandpaviljoen gestopt voor een bakkie en.. en appeltaart.  Misschien is dit de appeltaarttrail..  Om nou nog verder te gaan fietsen is wat overdreven met dit weer dus we zijn na de verwennerij weer terug naar de camping gefietst.

20200803_15020920200803_15022120200803_14344520200803_15202220200803_15503820200803_16231020200803_162255

Dinsdag hadden we de meiden dan toch zo ver om eens van de camping af te komen.  We moesten zo wie zo met de camper van de plek om vuil water te lozen en schoon water te tanken.  Ik scheef in het vorige verslag heel enthousiast dat het toiletgebouw schoon was maar dat was helaas een momentopname.  Ik heb Flynn dus daarna elke dag lekker in de camper gedoucht. Toen we kwa water weer op orde waren zijn we naar Callantsoog gereden. Tsja.. zie die grote camper maar eens kwijt te raken in een klein toeristisch dorp.  Gelukt!  We hebben een leuk terras gezocht en heerlijk gegeten.

20200804_130508

Ik heb wel de serveerster verteld dat mijn mosselen heerlijk klaargemaakt waren maar dat degene die ze inkoop en betere keus moet maken.  Het waren nl zeeeeer kleine flut mosseltjes. Als Zeeuwse ben ik Jumbo's of Super gewend hè 😅 Later kwam ze vertellen dat ze die normaal ook hebben maar konden ze niet aankomen.  Het was dit dit of geen mosselen kunnen verkopen.  Oké.. het is de inkoper vergeven 😉 Opeens was Peter nog even naar een winkel een wij liepen langzaam verder. Ik zag opeens fantastische fietsbellen voor op mijn bakfiets . Dus hup naar binnen en een bel gescoord. Een paar minuten later kwam Peter aan met een cadeautje.. een fietsbel 😂 Hoe bestaat het? Twee zielen één gedachte. Nu had ik 2 fietsbellen! Inmiddels zitten ze op mijn fiets.. 1 voor mij en 1 bij Flynn zodat hij ook kan bellen.

20200805_093852

Eenmaal terug in Petten zijn Peter,  Flynn en ik nog even naar het strand gegaan.

20200804_15082520200804_15432920200804_15435320200804_203913

Die avond ging het waaien.. of nee.. het waaide al die tijd al maar het ging HARDER waaien.  Alles stormproef gemaakt en gaan slapen.  Mae had de halve nacht wakker gelegen van de storm. En ik heb ook nogal liggen draaien.  Zou de tent van de meiden wel blijven staan? Jeetje wat schut die camper heen en weer.. straks waaien we omver 🙈 En zo ging de nacht voorbij.  Woensdagochtend was ik gebroken.. en eigenlijk was ik er gewoon klaar mee.  De meiden waren er al klaar mee voordat we überhaupt met de camper op vakantie gingen maar na 2.5 week was het eigenijk wel op.  Mijn diva's zijn geen kampeerders en hadden een koffer meegenomen met hun kleding.  Op zich niet zo'n slecht idee want als je die dicht houdt bij vochtig weer in de tent bijft je kleding mooi droog.  En.. en komt geen ongedierte in. Natuurlijk houden ze die koffer niet netjes dicht.  Dus op de Veluwe stond de hele week die koffer open in hun stukje voortent. Daar hadden we heerlijk veel oorwurmen! En opeens hoorde ik Mae gillen; mamaaaaa ik heb een Veluwe beestje en ik krijg hem maar niet dood.  "Pak hem met een sok dan en geef die sok aan mij." Ik heb die sok gewoon buiten de tent gegooid en hij heeft vast zijn weg gevonden in Petten.

20200802_224812

Maaaaaar, ik had nog wel 1 ritje op mijn bucketlist. Nog een keer door de Schoorlse duinen fietsen maar dan ook echt tot in Schoorl. Dat hebben we ook gedaan!  En voor wie graag eens naar Zuid Afrika zou willen.. ga fietsen door de Schootlse duinen en beeld je in dat er leeuwen en impala's lopen. Echt waar!  Toen ik daar reed dacht ik meteen aan Zuid Afrika.  Echt heel erg mooi!  Eenmaal in Schoorl aangekomen hebben we koffie gedronken onderaan de bekende zand heuvel.

20200805_09513520200805_10422220200805_10423720200805_10424520200805_10513120200805_11041420200805_11055120200805_120955

20200805_124104

En terwijl wij daar genoten op het terras waren de meiden op de camping inmiddels ontwaakt en zijn daar begonnen met het inpakken van hun spullen.  Toen wij eenmaal terug waren op de camping zijn de meiden met Flynn naar de speeltuin gegaan zodat Peter en ik alles konden opruimen.  Tent afbreken, bedden afhalen,  bakfiets in de garage.. daarna de rest van de bende in de garage. En woensdag einde van de middag zijn we weer thuis gekomen in Utrecht.  Ook weer fijn om na 2.5 week weer in ons eigen bed te slapen.

Vanmorgen heb ik de camper schoongemaakt en hebben we hem terug gebracht naar Ede. Flynn heeft al zijn speelgoed wat mee was op vakantie gewassen in zijn badje..

We zijn een mooie ervaring rijker.  Want we hebben genoten van het kamperen, al was het alleen al om Flynn zo enorm te zien genieten. Voor Flynn kan Thailand gestolen worden!  Hij heeft dit jaar zijn beste vakantie gehad, lekker in eigen land.  Alleen misten we voor in Nederland een voortent voor de frissere avonden.  Dus we denken serieus na over een caravan.  Ik weet niet wat Corona gaat doen maar wat ons betreft blijven we volgend jaar weer in ons eigen land!

20200806_141734

20200806_204451

1. Drie s:
    7 augustus 2020
    Er is uitspraak eigen huis is goud waard nou in jullie geval eigen land is goud waard nou ik met goed gevoel met jullie meegereist
  2. Diana Eimers:
    Lieve familie,
    Heb genoten van jullie belevenissen. Wij hebben ook een camper gehad en ik vond het echt heerlijk om in de vrije natuur te bivakkeren.
    Ik snap jullie “plan” om een caravan aan te schaffen. Lekker doen. Zeker voor Flynn.
    Nu weer genieten van jullie mooie huis en tuin🥰
  3. Marianne:
    7 augustus 2020
    Geweldig die foto van jou met je regenmuts op🤭.
    Al met al toch een avontuurlijke fijne vakantie gehad toch?
    Een tip voor volgend jaar wellicht : Zeeland schijnt ook heel mooi te zijn 😜
  4. Suzan Steketee:
    7 augustus 2020
    Ziet er weer super uit,lekker genoten, denk dat de diva's flink wat bijbaantjes moeten nemen als ze t luxe leven willen...kan zoveel slechter, ik hou niet van kamperen maar ik zou tekenen voor zo'n vakantie ! Lekker in eigen land...en nu verder genieten thuis want regelmaat is ook gewoon lekker ;) X
  5. Chris, Bar en Deza:
    8 augustus 2020
    Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn! Al met al hebben jullie toch een leuk avontuur beleefd met elkaar. Leuk dat we weer konden meegenieten😀

Nu weer lekker genieten van de luxe van thuis. Vooral de airco is erg prettig nu🥵
  6. Peter Verdonk:
    8 augustus 2020
    we zijn weer een hele ervaring rijker, we hebben best genoten in ons eigen kikker-landtje vooral als we Flynn overal van zagen genieten op de camping.