Nog 47 dagen..

23 juni 2019 - Utrecht, Nederland

Terwijl de kinderen in hun laatste schoolweken zitten heb ik maar eens een begin gemaakt met de voorbereidingen voor onze reis naar Thailand. De kriebels gieren al door mijn buik als we op enter drukken bij het kopen van de vliegtickets.. maar nu het dichterbij gaat komen en Flynn pas een ruime week in het ziekenhuis heeft gelegen met een naar virus en uitdrogingsverschijnselen draait mijn buik echt af en toe om bij de gedachte dat we hopelijk in Thailand geen ziekenhuizen nodig hebben. Flynn is erg kwetsbaar en dat maakt me extra alert.  Aanstaande vrijdag gaan we naar de KLM Travel Clinic voor het malaria advies. Volgens mij hebben we verder allemaal onze vaccinaties. En ik heb de EHBO kit nagekeken en aangevuld. Sommige spullen raken toch over de datum en dat is nu weer allemaal op orde. Safety First! Peter is een echte hangmat liefhebber en ik had de Ticket To The Moon hangmatten al eens gezien..  Parachute stof en heel licht en klein om mee te nemen. Ik bedacht me wel dat wanneer we 1 hangmat op gaan hangen dat die waarschijnlijk  meteen door de kids wordt ingepikt. Dus we hebben er 2 gekocht zodat we zelf ook verzekerd zijn van een relaxte plek.

Ticket to the moon green

Ticket to the moon blue

Op wat toiletspullen na hebben we eigenlijk alles al en wat we niet hebben is ook altijd nog te koop in Thailand ;) De meiden gaan eerst nog lekker naar Ibiza, waar ze als diva's over de boulevard kunnen lopen om te shoppen en waar ze lekker met een cocktail in hun hand bij het zwembad kunnen chillen. In Thailand gaan die modieuze anti muggen shirts weer aan met onze afritsbroeken en als klap op de vuurpijl onze wandelschoenen. (sorry meiden)

In mijn vorige verslag schreef ik heel positief dat ik 1ste klas coupés geboekt had voor de slaaptrein... Nou... dat is dus niet gelukt.  Ik kreeg opeens bericht dat er geen 1ste klas beschikbaar zijn. Ahhh nice! We hebben overlegd wat we dan willen doen. Vijftien euro pp bijleggen en een binnenlandse vlucht boeken OF 2de klas reizen met de slaaptrein. Wat dan weer voordeliger is dan 1ste klas ;)  Ik stond er helemaal versteld van dat zelfs de meiden het avontuur er van in kunnen zien om 2de klas te gaan reizen. Slapen tussen allemaal andere mensen, een hurk wc delen met al die mensen en geen privé wastafeltje..hihi. Maar wel gewoon 5 bedden en airco dus we gaan het gewoon beleven. Het is voor de afwisseling ook wel leuk omdat we op de terugreis vanaf Koh Samui wel met een binnenlandse vlucht terug naar Bangkok gaan.

Eigenlijk heb ik niet heel veel tours geboekt. We hebben met elkaar gekeken wat we graag willen doen en of we dat van te voren moesten boeken en heel veel dingen kan ter plekke geregeld worden. Alleen een dagje Elephant World in Kanchanaburi hebben we geboekt en een tour door Bangkok met een local. De rest zien we daar wel. Fietsen door Bangkok lijkt me ook leuk maar als we te veel last hebben van een jetlag en van de warmte dan blijven we lekker bij het zwembad! Ik zag op Bali wel dat we niet meteen te hard van stapel moeten lopen.. relaxt in de flow van Thailand komen!

Flynn heeft sinds kort 2 flesjes dieet voeding per dag omdat hij wat mag aankomen. Fijn idee dat hij dan iig op vakantie wat vitamines binnenkrijgt maar het was even puzzelen hoe we 40 flesjes van 200ml vloeistof die niet mogen bevriezen mee gaan nemen in het vliegtuig.  Met een medische goedkeuring van Finn air en een brief voor de douane gaat het als extra handbagage mee!  Ben benieuwd.

Nog 47 dagen... tot dan!

1. Drie s:
    23 juni 2019
    Elk mens zijn gaven en bij mir zeer zeker het verwoorden opschrift maar ook vooruitdenken inleven medereizigers pluspunt sommige noemen dit perfectionistisch gedrag herkenbaar maar als het je zelf niet belemmert niks mis mee en bij reizen maar eigenlijk bij alles helpt een positieve mindsetting ook geloof ik zelf in karma en vind het als vader en opa heel normaal dat je meegeniet als kleinkids het goed gaat en zo ik bij Afrika en Bali ook op afstand weer mag meereizen doet me zeer goed noem het voor mezelf de Thailand vlissingen reis peter mir mae chloe flynn geniet dan doe ik ook groetjes vlissingen
  2. Peter Verdonk:
    24 juni 2019
    We hebben er zin in mop xxx