Een afschuwelijke dag met een goeie afloop!

11 juli 2017 - Vaalwater, Zuid-Afrika

Gisteren zouden we van Hoopoe haven lodge naar Kololo game reserve rijden. Maar na 20 minuten rijden kwamen we langs een township Diepsloot waarbij een protest was.. de mensen hadden de weg geblokkeerd met stenen en vuur.. de politie stond met geweren gericht op het township en vuurde traangas bommen af. Wij reden er dwars doorheen en waren doodsbang! DiepslootProtest-3-806x537  DiepslootProtest-8-e1499680553327  protest Toen we dat net achter ons lieten reden we onze huurauto compleet in de prak. Op een kruispunt reed een auto met 80km per uur tegen ons aan. Schrik van ons leven! 20170710_101459 20170710_101752Compleet in shock 112 gebeld.. politie.. ambulance.. alles was heel snel ter plaatse.. gelukkig allemaal ongedeerd! En zijn we met z'n 5en en al onze bagage met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar zijn we bij de eerste hulp geweest.. ik kreeg van de arts iets kalmerends voor het geval ik nachtmerries ga krijgen. Daar zit je dan.. met je dierbaarste bezit.. in Zuid-Afrika in het ziekenhuis.. ik kon alleen maar huilen maar dat wil je niet voor de kids!  20170710_150548Even dacht ik; we vliegen meteen terug naar Nederland. Maar onze reis agent hier in Zuid-Afrika stelde voor om met een taxi naar het kololo game reserve te gaan en daar even alles laten bezinken. Gisteravond zijn we aangekomen en hebben we besloten dat we niet meer zelf gaan rijden. We durven niet meer en willen het risico niet meer nemen om in onveilige situaties terecht te komen. De reisagent en de verzekering zoeken nu uit of we onze reis kunnen voortzetten met een chauffeur. Die zal de rest van de vakantie met ons mee reizen indien dat mogelijk is. We zijn hier in kololo heel goed ontvangen. Wat een prachtige locatie! Cheetah ons huisMidden in de bush! We hebben een veel groter en luxer huis gekregen en het eten is super. Balkon bij woonkamer met prachtig uitzicht Balkon bij de master bedroomVanmorgen om 6uur een mooie game drive gemaakt in het kololo gebied. Giraffen, impala's, gnoes, bledbok, wratten zwijnen, bavianen, enz gezien.Ochtend game driveKoffie stop    Impala mannetje Zon komt opEn vanmiddag gaan we een game drive maken in Welgevonden.. op zoek naar de big 5! En Flynn mag mee in de jeep!

1. Drie s:
    11 juli 2017
    ja dierbaren thats life elke dag is anders met verwachte en onverwachte gebeurtenissen en belangrijk loslaten en accepteren en vooral proberen positief te denken denk aanboek the secret de aantrekkingskracht en aan het concert des levens krijgt niemand program en en zeeuws ,tis nie aars en herhaal tel je zegenungen en zuivere liefde overwint alles dus geniet carpe diem je vader
  2. Erna Scheltinga:
    11 juli 2017
    Wat een vreselijke ervaring. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen. Pffffff Geen rare dingen meer hoor..........
  3. Suzan Steketee:
    11 juli 2017
    Pff das schrikken, ben blij dat alles op het eind goed is gekomen, laat iedereen goed nakijken want een botsing met 80 km per uur kan morgen (ik wil jullie niet ongerust maken) ook nog nawerken in de spieren, nek hoofd, dus ik zou zeggen rustig aan en geniet zoveel mogelijk van de mooie dingen Liefs Suus X
  4. Kim:
    ♡ jullie
  5. Chris, Bar en Deza:
    11 juli 2017
    Jeetje ik schrik me kapot!
    Gelukkig is iedereen in orde, lichamelijk dan. Want dit moet even een plekje krijgen. Heel verstandig die chauffeur!

Maar wat hebben jullie na die ellende prachtige dingen gezien zeg! Dat maakt het de moeite waard en hopelijk overstemd dit het hele nare voorval.
    Doe rustig aan en als iets niet goed voelt, doe het dan gewoon niet.

Vanaf nu wordt het alleen nog maar genieten, probeer daar maar op te vertrouwen.

We wachten met smart op jullie nieuwe blog.
    Liefs van ons alle 3.
  6. Diana Eimers:
    11 juli 2017
    OMG dat is schrikken beetje too much op 1 dag. Goed met elkaar over het gebruren praten. Chauffeur? Prima idee.
    Hopelijk kunnen jullie het los laten en postifief vooruit kijken.
    Liefs Diana
  7. Yasemin Aygun:
    11 juli 2017
    Wat heftig zeg ! Ongelooflijk dit, wat goed dat jullie niets mankeren. Hopelijk wordt er z.s.m. een chauffeur toegezegd, veiligheid gaat boven alles. De rest van jullie reis wordt alleen maar fantastisch ! Veel liefs uit Utrecht. Fam. Aygun
  8. Pa en ma:
    11 juli 2017
    Pfff wat een dag zeg. Het is geen moment uit mn hoofd geweest vandaag. Dat was heftig gisteravond laat om te horen wat er gebeurd was. Wat zijn we vreselijk dankbaar dat jullie allemaal ongedeerd zijn. Probeer maar van de positieve en mooie momenten te genieten. De foto s zijn prachtig van vandaag. Hebben jullie vannacht nog een beetje kunnen slapen toch? We hopen dat al het moois wat jullie nog gaan zien deze nachtmerrie doet vergeten. Hoe ging het met Flynn in de jeep? het was zeker nog schemerig toen jullie vertrokken vanmorgen. We hopen weer snel goede en mooie berichten van jullie te kunnen lezen. Groetjes en XXX van ons.
  9. Pa en ma:
    12 juli 2017
    Hallo liefies. Zijn jullie nu in madi a thavha aangekomen? Ik heb nog niks gehoord vandaag. Misschien heb ik iets niet goed gedaan met het versturen van het berichtje gisteren. Gaat alles goed met jullie allen? Gaan jullie nog met een chauffeur verder? De fam. Akershoek hebben de foto s ook gezien van de safari. En het boek had ik ook meegenomen. Zeer van onder de indruk waren ze hoor. Laat je snel iets horen? Liefs van ons XXX
  10. Johan:
    14 juli 2017
    Hallo Mirjam, Peter en natuurlijk de kids, heb zojuist de link van Erna gekregen naar jullie reisblog. Heel leek om er op deze wijze een beetje bij betrokken te zijn wel erg vervelend van het ongeluk maar met zulke mooie ervaringen en plaatjes moet je dat maar snel vergeten. Hoop nog veel te lezen en veel foto's te zien, veel plezier en goede reis verder,