Kerst 2018 in Azië

2 juli 2018 - Schiphol, Nederland

Direct na de operatie vroeg ik aan de chirurg of we een reis konden boeken in de kerstvakantie. Hij vond dat nog iets te vroeg om daar een uitspraak over te doen omdat Peter nog een paar flinke hordes moest nemen. Wonden aan het einde van je lichaam genezen slecht en 27% gaat ontsteken... met alle narigheid van dien.

Maar alles loopt voorspoedig. Wond was snel dicht zonder infectie.. gips is na 6 weken van zijn andere been gehaald. En nu kan hij zich richten op revalideren. En dan vind ik 6 maanden ruim zat toch ;) In het ongunstigste geval moet Peter misschien nog met een kruk lopen of kan hij nog niet goed stoepjes en of trappen lopen. Maar we kunnen vast de zon opzoeken! Als je met kerst mooi weer wilt (en dan bedoel ik 25+) dan moet je toch wel ver weg... En Egypte valt af omdat ik daar al 2x geweest ben.  Dus ik heb eerst alles uitgestippeld om te gaan eiland hoppen in Thailand. Koh Lanta, Koh Ngai, Koh Mook en Phuket kun je het beste in onze winter bezoeken. Maar de ticketprijzen zijn echt niet grappig meer!! Dan zijn we nu eigenlijk al te laat met boeken... Als je denkt dat de zomervakantie prijzig is om te reizen dan heb je het mis, de kerst.. dat is ECHT hoogseizoen! Plus hoe zal het gaan met Peter? Kan hij rondreizen/eilandhoppen? Vlucht met overstap enz. Uiteindelijk hebben we een knoop doorgehakt... we hebben voor Bali gekozen. Kwa regenseizoen niet echt gunstig, maar misschien is het elke dag wel lekker om een bui op je kop te krijgen als de lucht 31 graden en de zee 29 graden is. Ik was nog wel een beetje bang voor het Benidorm gevoel aan de kust van Bali, maar misschien moet ik pas oordelen als ik er geweest ben. Ik zag een leuk appartement in Sanur bij Cor en Don :) inclusief rechtstreekse vlucht met KLM en halfpension... binnen ons budget! Ik dacht wel meteen; wil ik 2 weken op 1 plek zitten? Wil ik 2 weken in hetzelfde restaurant eten? Maar omdat de prijs dusdanig gunstig is, hebben we besloten dit te boeken. Als Flynn eens moe is hoef je niet op zoek naar een restaurant. En als we een dag op pad zijn kunnen we alsnog buiten de deur eten als we wat leuks zien. En uitstapjes maken vanuit ons appartement geeft ook wel weer een bepaalde rust. (je pakt 1 tas in en de rest blijft in het appartement)

Appartement met 2 slaapkamers, zwembad, gratis shuttle bus naar het strand en het centrum.. en het krijgt gemiddeld een 8,6 dus klinkt heerlijk toch?!

Ik dacht om ter plekke dan wat dagtours te boeken, maar ik werd meteen gewaarschuwd dat het ECHT druk is met kerst.. dus beter vooraf reserveren wat je echt graag wilt doen. En omdat ik toch enigszins onrustig werd van het idee 2 weken in Sanur te verblijven heb ik toch nog 2 uitstapjes gepland met overnachting elders. (past nog steeds in budget dus heeey)

De eigenaar van een leuk guesthouse haalt ons op in Sanur en neemt ons mee richting het Oosten van Bali. We blijven 3 nachten in het guesthouse en we gaan 2 dagen met hem op pad.

Asli Bali met woonkamer en 2 slaapkamers

En we gaan ook nog 1 nachtje naar Nusa Lembongan (klein eilandje onder Bali) Dat is maar een halfuurtje varen vanuit Sanur dus geen heftige reis, maar wel lekker met de voetjes in het zand eten en naar de zonsondergang kijken op een bounty eilandje..

Warisan Villa

De Cor en Don onrust is verdwenen ;) Peter heeft zijn rust omdat we niet echt hoeven te verkassen met alle bagage. En ik heb een beetje avontuur als we met ons tasje met onderbroeken en flesje zonnebrandmelk en deet een paar nachtjes op een andere plek gaan vertoeven in een minder toeristisch gedeelte hihi

Dus dit jaar ga ik de kerststal niet aankleden maar koffers pakken om 17 dagen op pad te gaan! Kerst en Nieuwjaar zitten wij met de voetjes in het zand met een cocktail joehoe

1. Suzan Steketee:
    2 juli 2018
    Heeeerlijk.. !! lekker genieten, voor mij alweer 5 jaar geleden Sanur ;)
  2. Drie s:
    2 juli 2018
    Creativiteit siert onze meid ook wel gezegde van de nood een deugd maken en leven in het hier en nu maar vooruitdenken ook niks mis mee herkenbaar en ziet er super uit dus voorgenieten het voorspel en niet alleen bij vakantie maar ook het dagelijkse veel genieten en always look at the bridge side of live groetjes levensgenieter vlissingen
  3. Peter Verdonk:
    2 juli 2018
    Moeten we ook een kerstboom mee nemen?
  4. Chris, Bar en Deza:
    3 juli 2018
    Héérlijk jongens! Wat zal dat een welkome reis zijn na die heftige tijd. Toch ook geweldig om, als iedereen in de kou zit, jullie lekker aan het strand zitten te genieten. Heel fijn om naar toe te leven.
    Onze gezamenlijke reis komt hoe dan ook een andere keer. Wat in het vat zit verzuurd niet😉

Liefs
  5. Mirjam:
    4 juli 2018
    @Suus goed bevallen in Sanur???

@Dries ja gewoon vooruit kijken hè want als je achterom kijkt krijg je botsingen ;) Accepteren dat we deze zomer thuis blijven en wederom genieten van de voorpret van deze nieuwe bestemming

@Peter nee hoor... dit jaar doen we het effe met palmbomen ipv kerstbomen

@Barbara Blijkbaar moet het nu zo zijn dat onze reis niet doorgaat samen.. dus we gaan gewoon weer opnieuw kijken of we plannen kunnen maken samen.
  6. Pa en ma:
    11 juli 2018
    Sooo dat ziet er geweldig uit allemaal. Jullie zullen je daar zeker goed vermaken. Fijn dat jullie toch nog weg kunnen ondanks het accident van Peter. Hopelijk gaat hij de ladder nu niet meer op. Maar ja je weet het met hem maar nooit he.
    Liefs van ons xxxx