Nusa Lembongan

2 januari 2019 - Jungutbatu, Indonesië

Vanmorgen werden we om 9u opgehaald om naar het strand te gaan waar de boten richting Nusa Lembongan vertrekken. Een klein eilandje onder Bali in de Indische Oceaan.  We varen met deRocky fast cruise boot. Onze bagage wordt klaar gelegd om aan boord te tillen en wij wachten geduldig op een bankje tot we het seintje krijgen dat we aan boord mogen. Tig mannetjes lopen te sjouwen met koffers en tassen.. je moet nl een stukje door het water lopen vanaf het strand voordat je de boot op kunt klimmen.  We hadden al een tip gekregen om een primatourtje (reispilletje) te nemen voor het stukje varen... Ik had Flynn in de draagzak zodat ik mijn handen vrij had om me vast te pakken aan de boot.  Zo... in het midden bij een open raam.. we zitten!

5x 360pk hangt er achter de boot en we gaan vertrekken.  Ik ben er achter gekomen dat ik geen Zeeuwse zeebenen heb!  Getver wat een tocht. Ik heb 30min lang met mijn kop in de wind voor het raampje naar de horizon zitten kijken.  Zwetend van angst ( en gewoon omdat het 30 graden is). Het enige wat ik dacht: ik zie het eiland al.. nog even volhouden.. reddingsvesten liggen onder de stoel.. omg zouden ze wel kindervesten hebben... zou ik terug kunnen vliegen ipv varen.. oh nee.. nu wordt de zee nog wilder... gek werd ik van mijn eigen gedachten.  Niemand anders leek last te hebben van angst.. iedereen was relaxt aan boord. Best wat Hollanders ook en die vonden het prachtig. Die keken zelfs of ze manta roggen zagen.  Nou ik zag maar 1 ding: die rechte horizon! Want als ik naar iets anders ging kijken draaide mijn maag.  Ik doe dit nooit meer!  Maar helaas.. We moeten ook nog terug.

20190102_104412

Ik nam Flynn weer in de draagzak.. mannen hielpen me met uit de boot klimmen... yes.. voeten aan wal. We werden naar een soort open auto begeleid. Een laadbak waar we achterin konden zitten.. en we werden naar het verblijf gebracht.  Wat een scooters hier! De chauffeur scheurde aardig door, Ik hield Flynn op schoot en met mijn andere  hand probeerde ik me ergens aan vast te houden.  Misschien ben ik dan toch niet zo avontuurlijk?  We stopten bij Warisan villa. De entree zag er gaar uit... oh nee hè.. het zag er op internet zo mooi uit.

20190102_142955

We schreven ons in en we kregen te horen dat de kamers nog niet klaar waren.  Oké.  Iedereen zweet.. iedereen kleeft.. Flynn is dood moe... wat gaan we doen?  Onze buggy die we besteld hadden was ook nog nergens te bekennen.  Zucht...

Laten we ons in de wc omkleden en bij het zwembad gaan liggen.  Beetje afkoeling zal ons goed doen.  Ik trok Flynn zijn kleding uit om zijn zwembroek aan te doen.. poep. Nee hè.. ook dat nog.  Die had ik effe niet zien aankomen.  Ik trok natuurlijk zijn luier broek naar beneden dus ik ontdekte het pas toen zijn benen onder zaten.  Heeeeel fijn!  Natte doekjes... doekjes please. Nou schoon.. zwembroek aan in hup in dat zwembad.  We koelden lekker af en Peter ging achter die buggy aan.  Waarom was hij nog niet hier?  Er bleek iets fout te zijn gegaan met de boeking.  En terwijl we lekker dobberden kwam de beste man vertellen dat onze kamers inmiddels klaar waren.  De familie kamer die we geboekt hadden bleek last te hebben gehad van zware regen dus we kregen 2 kamers naast elkaar.  Ook prima. Ze zijn schoon,  ze hebben airco en een klamboe. Perfect!  Dat je buiten moet douchen en poepen is een wat raar idee maar ach tis maar 1 nachtje. Je moet echt snel kakken want ik heb geen DEET op mijn reet.

Flynn is binnen 5min in slaap.  Allemaal wat drinken uit de mini bar..  en even op adem komen.

20190102_13171120190102_13191620190102_14291120190102_14304220190102_13193620190102_143027

Na het middag dutje gingen we de buggy uit proberen.. tis in feite een golfkarretje. We zitten dicht bij Dream Beach en daar zijn we naar toe gereden om iets te eten en te drinken.  Die eerste bochten en heuveltjes zat ik nog niet helemaal lekker.  Gare weggetjes, veel scooters en taxi karretjes met laadbakken.. Maar na 15x "Peet rustig.. Peet links... Peet niet te dicht aan de afgrond" waren we bij Dream beach. Flynn had de hele dag amper gegeten en gedronken dus we hoopten dat hij een paar frietjes zou eten en een verse smoothie zou drinken... helaas, na 5 frietjes hield het weer op. Wij hebben alle 4 pizza gegeten.  Hier heet een pizza Hawaï een Ausie pizza. Heerlijke verse fruit sap en uitzicht op Dream Beach.. super!

Toen we wegreden bij het restaurant zagen we een vader met 2 zoons lopen met hun fietsen.  1 zoon was over de kop gegaan met zijn fiets.  En zijn arm deed zoveel pijn dat hij twijfelde of hij gebroken was.  We hebben zijn fiets en hem in onze buggy geladen en daar gingen we... waarheen eigenlijk?  Do you know the way? Uhhmm nou wij hebben net 2 straatjes gereden met die buggy dus nee eigenlijk weten we de weg niet maar we vinden het vast wel.  Bent u Nederlands vroeg de jongen.. yep. Ah mijn moeder is een Belg dus ik spreek ook wat Nederlands. Kijk dat is handig.  Weet je zelf de weg naar je hotel?  Nou zijn navigatie op zijn telefoon wist de weg ;) Chloë gaf instructies aan Peter en wij keken meteen lekker rond.  Sjonge.. zijn hotel was aan de andere kant van het eiland!  Ik zag meteen wat shops waar ik een bus pringles kon kopen.  Misschien dat Flynn dat nog eet.  Nou de jongen heb we netjes afgezet met zijn fiets en wij hebben een toeristische route gemaakt.  Precies voor het donker waren we terug.

IMG-20190102-WA0007IMG-20190102-WA0006IMG-20190102-WA0004IMG-20190102-WA0003

Meteen de klamboe in gedoken!  Want ik zie muggennnnnnn

1. Drie s:
    2 januari 2019
    Zo weer avontuurlijk dagje en realistisch zijn sommige dingen leuk sommige wat minder dat komt met het bewuste of onbewuste verwachtingspatroon van mens maar ik bekijk altijd totaal plaatje en dat is toch top net heb ik foutje gemaakt met the making of mir geen zevenen terwijl ik toch heel wat gevaren heb in alle weersomstandigheden en me altijd goed afgegaan nou ja je hebben nog wat dagen dus geniet dan geniet ik ook je ouwe
  2. Drie s:
    2 januari 2019
    Sorry typfoutje zevenen bedoel ik zeebenen