We houden het nog even bij Azië

10 november 2018 - Utrecht, Nederland

Bali staat nog voor de deur maar we maken alweer nieuwe plannen voor de zomer van 2019. Ik heb gezocht naar tickets met gunstige vliegtijden en evt korte overstap tijden. Na 1,5 week prijsalarmen van skyscanner hebben we van de week de knoop doorgehakt, we hebben tickets geboekt naar Helsinki. Jahaaa en tickets naar Bangkok haha.. We vliegen 10 augustus via Helsinki naar Thailand! Finnair staat dan misschien niet in de top 10 van beste luchtvaartmaatschappijen maar de prijs is erg aantrekkelijk. Om maar even een verschil te noemen met Eva Air rechtstreeks scheelt het 200euro pp ... dat is dus maal 5 een hoop geld extra voor wat luxe en gemak. Meteen ook stoelen gereserveerd, voor Peter een stoel met extra beenruimte en voor ons normale stoelen. Wij zijn niet zo lang dus dat moet lukken.

Finnair interieur

We hebben geleerd van onze reis naar Zuid-Afrika dat we op een rustiger tempo willen reizen, dus dat we wat langer op één plek willen blijven. Dit wordt onze eerste reis die ik zelf ga plannen en ik ben begonnen met een route uit te stippelen. We hebben gekozen voor Bangkok (Centraal Thailand), River Kwai  (Kanchanaburi), Khao Sok Nationaal Park en Koh Samui (Surat Thani). Niet dat de rest ons niet mooi lijkt, maar omdat we niet in 3 weken van Noord naar Zuid willen reizen. Dus dat is een mooie kans om nog eens terug te gaan voor het mooie Noorden ;)

Thailand kaartroute Thailand

Dit betekent dus hotels boeken, slaaptrein boeken, bus en ferry naar Koh Samui boeken, binnenlandse vlucht terug naar Bangkok boeken, transfers regelen en eindeloos kijken naar alle mooie tours die we graag zouden willen maken. Buiten dat ik het echt leuk vind om dit allemaal uit te pluizen scheelt het ook nog eens een hoop geld! Ik had nog aan de meiden gevraagd of zij het leuk zouden vinden om met een familie groepsreis te reizen, zodat je met ongeveer 5 gezinnen een rondreis maakt maar hier werd unaniem NEE op geantwoord..haha. De voorpret voor Thailand kan ook beginnen.. joehoe

Bangkok

1. Diana Eimers:
    10 november 2018
    Wat een goed idee om het zelf te regelen Mirjam, helemaal jouw ding.
    Heel veel plezier met alle voorbereidingen.
    Op naar de update van jullie reis.
  2. Drie s:
    10 november 2018
    Elk vogeltje zingt zoals het is gebekt maar ook bij mir goed voorbereiden en plannen voor deze verre trek . Zit bij haar niet in de benen maar ook wel in de genen. Ook is mir een moeder gans onder haar vleugels laat ze de kids wat van de wereld zien dat geeft hun leven een extra glans blij dat ik afstand aanwezig mag zijn want mijn geest is zij aan zij . Geniet van het leven want niemand weet hoe lang hij het mag beleven
  3. Suzan Steketee:
    11 november 2018
    Super, maar op het gemakje hé, want zelf regelen petje af hoor maar pas ook goed op jezelf in dit geval Mir, je hebt zelf ook vakantie ;)
    In ieder geval veel plezier ! (Eerst in Bali natuurlijk) en zie jullie de 1e...gezellig !
    En wat Opoe Sanne altijd zei...wie thuis het geluk niet vindt, vindt het nergens...X
  4. Mirjam:
    11 november 2018
    @Diana, thanx mop:) Ja dit uitzoeken en regelen vind ik echt leuk! Vast herkenbaar voor jou. X

@dad Dankbaar dat je meereist in gedachten en op afstand. Xxx

@Suus Het zelf uitzoeken en regelen doe ik vooraf, niet tijdens onze vakantie ;) Dit is dubbel voorpret voor mij. En ik ben het hele jaar 24/7 thuis met mijn gezin met alle liefde maar ook de zorg, dus het is echt genieten om 1x per jaar een mooie vakantie te maken :) Tot de 1ste! X
  5. Peter Verdonk:
    12 november 2018
    Wat heb ik toch een heerlijke, planster voor alle mooie reizen.
  6. Ricardo Dool:
    13 december 2018
    Fantastisch allemaal zeg. Ik ga jullie op de voet volgen🤪