Laatste dag Thailand

21 augustus 2019 - Utrecht, Nederland

Zondagavond wilden we toch met z'n allen even naar het restaurant.  Het was immers de verjaardag van Chloë en ik lag al de hele dag op bed.  Hoewel Chloë en ik nog geen trek hadden besloten we heel safe een  paar frietjes te eten.  Mae had in het restaurant doorgegeven dat Chloë jarig was en op een gegeven moment werden de lichten gedimd en ging de muziek aan: happy birthday

20190818_185014

Hoewel Chloë er zelf niks van heeft gegeten,  het was een super leuk gebaar!  Helaas voelde ik de koorts weer de kop opsteken en zijn we daarna weer ons bed ingedoken.

20190817_130955

20190818_185314

Maandagochtend hebben we de tassen ingepakt en zijn we met een taxibus naar Bangkok gereden.

20190819_115035

Dit was bijna 3uur rijden. We hebben zondagavond een hotel geboekt naast het internationaal hospitaal in Bangkok.  Dus daar zijn we afgezet en hebben onze spullen in de hotelkamers gezet. Op 6 hoog hadden we 2 kamers naast elkaar in het Citrus boetiekhotel. Mae bleef met Flynn op de kamer en wij zijn met z'n 3en naar het hospitaal gegaan.

20190819_162510

20190819_162523

20190819_162548

Zo... Dit is wel even een ander ziekenhuis zeg! Niet te vergelijken met dat in Kanchanaburi!!

Screenshot_20190819-212339_Google

Screenshot_20190819-212422_Google

Screenshot_20190819-212621_Google

Chloë en ik werden eerst ingeschreven.

20190819_160358

En daarna moest ik naar de 15e verdieping naar clinic D om een arts te bezoeken.  En Chloë naar de 17e verdieping om een kinderarts te bezoeken. Dit ging allemaal vlot.  Alles keurig netjes.  Chloë kreeg zelfs nog 2 soorten medicijnen.  (Daar zijn ze wel gek op in Thailand om medicijnen voor te schrijven) En mijn arts vroeg of ik zelf dacht de lange vlucht aan te kunnen.  Want diarree vond hij niet echt verstandig tijdens de vlucht en ik was zwak.  Nou... Ik kan die vlucht aan!  Ik neem een diarree remmer en ik bijt 12u op mijn tanden. Oké.. Ik kreeg net als Chloë een fit to fly verklaring.

Daarna hebben we in het hotel alles geregeld.  De KLM had nog tickets beschikbaar voor de volgende dag.  De reisverzekering kon nog steeds geen uitspraak doen omdat het medisch team die de beslissing moest nemen druk was.  Daar hebben we niet op gewacht. We hebben zelf de terugreis geregeld en de gok genomen om achteraf te declareren. Iedereen wilde nu zo snel mogelijk naar huis.

Dinsdagochtend 6u ging de wekker.  Om 7u zaten we bij het ontbijt en om 8u stond er een nieuwe taxi bus voor ons klaar.  Wow... Dit leek wel een limousine!  Tv met YouTube er in en een hele kermis verlichting. Na ongeveer 40min rijden waren we op het vliegveld in Bangkok.  We konden direct onze bagage afgeven.  En we beseften dat we waarschijnlijk niet bij elkaar zouden zitten omdat we zo last minute geboekt hadden.  Ik legde uit dat het wel van belang was dat Flynn bij mij zou zitten.  Want dat mannetje kan niet ergens alleen naast vreemden zitten.  Maar wat bleek... het vliegtuig zat niet vol. Dus Peter,  Flynn en ik hadden een rij van 4 stoelen voor ons 3en. En Mae en Chloë hadden ook een rij van 4 stoelen voor hun 2en. Dat was fijn!

20190820_225858

Ik voelde me helaas wel beroerd tijdens de vlucht.  Die hele erge hoofdpijn lijkt maar niet weg te gaan.  En ik had het benauwd.  Doorbijten...

18.30u zijn we geland en daarna zijn we met de auto naar huis gereden.  We hebben allemaal het gevoel dat we een maand weggeweest zijn..  Ik ben daarna naar de huisartsenpost geweest.  En ik moest direct stoppen met alle medicijnen uit Thailand.  Mogelijk heb ik veel last van de bijwerkingen en voel ik me daardoor nog zo ziek.  Alleen mijn eigen astma medicijnen en wat ibuprofen en paracetamol tegen de pijn.  Nu moet ik toch gaan opknappen zou ik denken.  En wat is het lekker om weer frisse lucht in te ademen.  Ja.. zelfs de lucht in Utrecht is fris ;)

Dit was de laatste reis naar de tropen voor ons! Mijn luchtwegen vinden het vochtige klimaat echt niet fijn.  Het was ook de laatste verre reis voor ons.  Als je dan een aantal dagen op een hotel kamer zit met je gezin,  zo ver weg.. dan is er tijd en ruimte om te bespreken wat we niet meer willen en wat we nu eigenlijk belangrijk vinden aan vakantie vieren.  Dat gaan we nu alsnog doen de komende 1,5week.. THUIS.

1. Diana Eimers:
    21 augustus 2019
    Lieve familie,
    Puf wat vreselijk allemaal maar genoeg is genoeg. Nu aansterken en hopelijk nog genieten van jullie vakantie in ons “mooie, schone en goed georganiseerde Nederland. Want we mogen niet klagen als je ziet hoe het in het buitenland geregeld is. Mirjam, pak je rust want je weet wat de stewardess zegt: eerst zuurstofkapje (in geval van nood) zelf opzetten. Nu jij!!! Laat je maar lekker verzorgen door Peter. Allemaal beterschap, want volgens mij zijn jullie allemaal brak. Ik ben blij dat jullie veilig thuis zijn.
    Een dikke knuffel😘
  2. Sophie kok:
    22 augustus 2019
    Fijn he om weer thuis te zijn.
    Snel weer beter worden en aansterken.
    Nou nou dat was wel weer 'n ervaring zeg.
    Liefs Sophie
  3. Suzan Steketee:
    22 augustus 2019
    Ik had al e.e.a. meegekregen, blij dat jullie weer veilig thuis zijn , en nu hier op t gemak weer opknappen, zorg goed voor elkaar en neem de tijd om TE ZIJN ...veel liefs en Mir kneed af en toe goed in de beide grote tenen...(misschien helpt het voor de hoofdpijn ;)
    XXX
  4. Bertus en Liesbeth [email protected]:
    25 augustus 2019
    We wensen jullie met alles het beste toe.Je bent weer thuis en dat is het beste voor jullie
    lekker in je eigen omgeving. beterschap gewenst! grts