Nagenieten van Bali en voorpret voor Thailand

25 januari 2019 - Utrecht, Nederland

Na vele avondjes monteren is de film van Bali klaar. Wat is hij weer leuk geworden! Een hele andere film dan van Zuid-Afrika, maar zo heeft elke reis zijn eigen karakter en dus ook de film. Ondanks dat de ervaring opgeslagen is in ons hart en geheugen, blijft het leuk om de beelden terug te kijken!

Het is bijna februari en ik heb inmiddels een deel van de Thailand reis geboekt. Dit had ik net voor het vertrek naar Bali gedaan. We gaan op een veel rustiger tempo reizen dan dat we door Zuid-Afrika hebben gedaan, daar hadden we in totaal 12 accommodaties in 3,5 week. Nu heb ik 5 accommodaties geboekt voor 3 weken Thailand. Eigenlijk telt het laatste hotel niet mee omdat we daar maar 1 nachtje slapen voordat we terug naar huis gaan. Maar in de omgeving van alle accommodaties is heel veel te doen en te zien, dus dan is het ook niet erg om langer op één plek te verblijven.

Bangkok

In Bangkok hebben we het Prince Palace hotel geboekt... (Centraal Thailand)

Prince Palace zwembad

Met zwembad op het dak :)

Erawan watervallen

In Kanchanaburi hebben we het Good Times Resort geboekt bij de River Kwai.. (Centraal Thailand)

Good times resort

Vanuit Kanchanaburi gaan we met de slaaptrein naar het Zuiden, ik heb twee 1ste klas coupes geboekt.

Slaaptrein3

Khao Sok Lake

Vlakbij de ingang van het Khao Sok Nationaal park hebben we Las Orquideas Resort geboekt.. (Surat Thani)

Las Orquideas Khao Sok

Vervolgens gaan we met de ferry vanuit Surat Thani naar het eiland Koh Samui.. (Surat Thani)

chaweng noi beach

Waar we het Fair House Beach Resort hebben geboekt aan het Chaweng Noi Beach...

The fair house beach

Met een binnenlandse vlucht vliegen we vanuit Surat Thani terug naar Bangkok waar we naast het vliegveld nog 1 nachtje in The Cottage Suvamabhumi slapen..

The cottage suvarnabhumi

En vervolgens vliegen we via Helsinki terug naar Schiphol.

De komende tijd ga ik wat tripjes uitzoeken en een deel daarvan alvast boeken. In Khao Sok kunnen we heel makkelijk ter plekke dingen regelen, maar op andere plekken is dat weer wat omslachtiger dus doen we het lekker van te voren. Dat geeft ook rust tijdens de reis ;) Dus het is dubbel genieten... napret van Bali en voorpret voor Thailand!!!!!

1. Drie s:
    25 januari 2019
    Nou ik ben ook aan het nagenieten Bali schitterende film mis en mister perfect maar ik bekijk altijd alles in totaal plaatje niet alleen natuur cultuur belevingen maar ook de hoofdrolspelers in deze film peter mir mae chloe flynn en dan zie ik zorgzaamheid saamhorigheid tevredenheid harmonie en liefde naastenliefde al wat je als vader en opa wilt zien kon heel de mensheid er maar zo uitzien maar schijnbaar te moeilijk nu maar weer afwachten Thailand dat ook weer top zal zijn en ik geniet langs de zijlijn mee
  2. Diana Eimers:
    25 januari 2019
    Das GENIETEN van het leven.
    Super hoor mooi vooruitzicht.
    Veel plezier met alle voorbereidingen
    😘
  3. Chris, Bar en Deza:
    25 januari 2019
    We zijn onwijs benieuwd naar de film! Wat onwijs fijn om naar toe te leven. Thailand wordt vast ook weer super! Dit ziet er iig heel goed uit!
  4. Suzan Steketee:
    26 januari 2019
    Wanneer gaat Thailand gebeuren ? ben benieuwd wat jullie ervan vinden mijn vriendin Sandra is er helemaal weg ! Ben ook benieuw naar de film natuurlijk ! X
  5. Mirjam:
    26 januari 2019
    Thailand staat gepland in augustus.. in de zomervakantie van de kids. Normaal gezien maken we 1 reis per jaar maar 2018 liep een beetje anders door het ongeluk van Peter..
    Dries heeft de primeur gehad.. als eerste de film gezien. Hij heeft hem in zijn thuis bioscoop ;)
  6. Henny en Cor.:
    30 januari 2019
    Leuk om weer te genieten van de volgende reis.En Thailand daar wordt je verliefd op.Niet alleen het land maar ook de mensen.