Zoals de meeste Nederlanders...

18 februari 2020 - Utrecht, Nederland

Na onze verre avonturen hebben we hier de koppen bij elkaar gestoken en gekeken wat we graag willen, maar ook vooral gekeken wat we kunnen  gaan doen aanstaande zomer. Zo makkelijk als de vliegreis naar Zuid-Afrika was toen Flynn 2 jaar was, zo lastig was het vorige jaar voor hem. Hij heeft de link duidelijk gelegd dat je in je bed slaapt en dus in het vliegtuig wakker blijft. Een korte vlucht zou nog een optie zijn. Ons mannetje heeft ook zijn voorkeuren kwa eten en drinken. En ik wil de stress niet meer dat hij de eerste 4 dagen van een vakantie niks eet en bijna niet drinkt omdat het niet hetzelfde is als thuis. Je zou zeggen; stop een pot pasta en pindakaas in je koffer en het komt goed. Nou... dat soort dingen lust hij dus niet. Flynn eet en drinkt elke dag hetzelfde nl; cracottes en volkoren brood met kipfilet en soya drank BANAAN, aardappels (in alle varianten), groente en vlees en coolbest MANGO en veel soorten fruit. Zo nu en dan een krentenbol of een pannenkoek, maar verder houdt het wel op. Het zou dus echt een stress factor minder zijn als we deze producten gewoon zouden kunnen kopen op onze vakantiebestemming. Hoe jammer ook voor Mae, want die zou best graag weer een verre reis maken, hebben we besloten in Europa te blijven. Maar een moeder met stress over uitdroging van je broertje en over muggen die rare ziektes overbrengen is ook niet alles. We zijn toch allemaal het meest gelukkig als iedereen zich tijdens de vakantie relaxt voelt. Daarbij is Flynn nog incontinent en de maat luiers die hij draagt is niet in ieder land zomaar in de winkel te koop. Praktisch gezien zou ik dus luiers van onze apotheek voor 3 weken mee moeten nemen op vakantie. Nu zullen veel mensen denken; meid blijf toch thuis. NEE! We kunnen gewoon met ons gezin op vakantie, ook met Flynn. Het vraagt alleen wat extra voorbereiding van mij en wat begrip en inleving van de meiden. (dat zijn ze wel gewend want dat is nu eenmaal zo als je opgroeit met een broertje met een beperking) Iedereen heeft meegedacht en we zijn er uit; deze zomer gaan we naar het favoriete vakantieland van de meeste Nederlanders... Frankrijk!

We hebben een NIEUWE camper gehuurd bij JMT Campers voor ruim 3 weken en we gaan "kamperen" in Frankrijk. Ik zet kamperen tussen haakjes, want Peter heeft vroeger 100 jaar gekampeerd met een tent en met een camper is het niet ECHT kamperen. Het is voorzien van alle luxe! Bedden met lattenbodems en matrassen, een koel en vrieskast, wc en douche, enz. We trekken door Luxemburg, de Champagne Ardenne en Bourgogne naar de Ardèche, waar we een week zullen blijven. Daarna rijden we door naar de Cote d'Azure, waar we ook een week zullen blijven. Daarna rijden we terug naar Nederland door de Ardèche, Jura, Elzas en Luxemburg. Het fijne is dat ik dus van alles mee kan nemen! Luiers, cracottes, zak aardappels, enz.

Toen Flynn 6 maanden oud was zijn we met een camper naar Kroatië gereden, dus de meiden weten hoe het is. En we waren het er eigenlijk unaniem over eens dat het met een camper best fijn is. Iedereen zit comfortabel tijdens het rijden, je kunt stoppen wanneer je wilt, de dames kunnen zowel in de camper als in een tent slapen en je kunt zo luxe of zo primitief overnachten als je zelf wilt. Wij hebben er voor gekozen om op campings te gaan overnachten en deze hebben we ook al geboekt (hoogseizoen). We hebben geen zin in een zoektocht! ' S morgens eerst rustig ontbijten en als we per dag gemiddeld 3uur een mooie route rijden naar een camping dan willen we daarna in het zwembad kunnen duiken of Netflix kijken op je ligbed ;)

Ik heb me verbaasd over de luxe campings in Frankrijk! Privé sanitair op je kampeerplek... muntjes voor een vaatwasser.. haha Wat nou kamperen?

Sunlight_T68_XVEdtion_Interieur_3-small-1-684x456

1. Sophie kok:
    😁👍
  2. Drie s:
    18 februari 2020
    We leven allemaal in het nu verleden is geweest heel leven bestaat uit keuzes goede foute geld ook voor iedereen maar goede meenemen naar het nu oh zo belangrijk en gebruiken in toekomst onbekend en vooruit plannen voor pret en nagenieten voor mij must dus dam verdonk gaan met die banaan leef en geniet ik reis weer mee o pa
  3. Diana Eimers:
    18 februari 2020
    Super! Zo leuk met de camper. Je eigen huis op wielen. Dat wordt genieten.
    👍
  4. Bertus en Liesbeth [email protected]:
    18 februari 2020
    Mirjam dat heb je goed gedaan meisje en dat zeg ik omdat dat voor ons ook de beste oplossing zou zijn ,Je bent overal toegangkelijk met de kamper En voor Flinn is het een hele goede keuze . We wensen jullie n hele fijne vacantie toe . Dat word vast genieten,
  5. Chris, Bar en Deza:
    19 februari 2020
    Wat een heerlijk vooruitzicht! Fijn dat jullie iets gevonden hebben wat voor jullie allemaal goed voelt👍
    Nu hebben jullie iets moois om naar uit te kijken😘