Weer naar huis...

2 augustus 2017 - Schiphol, Nederland

Gisteren was het dan zo ver... om 10uur moesten we uit het heerlijke guesthouse vertrekken. Het was 1,5uur rijden naar Johannesburg maar we moesten pas om 20.15uur vliegen. Tijd genoeg om nog iets leuks te doen dus...

Ishmaël brengt onze bagage bij hem thuis zodat het veilig staat. Het is volgens hem niet zo veilig om met een auto vol bagage door Johannesburg te rijden. Daarna rijdt hij met ons naar een Lionpark in het Noorden van Johannesbrug. Niet echt fair trade om met leeuwen welpjes op de foto te gaan, maar wel leuk ;) We rijden eerst in een soort kooi vrachtwagen tussen de leeuwen en wild dogs. Ze hebben hier de vrije ruimte terwijl wij in gevangenschap toekijken en foto's maken.

Leeuw donkere manen  Lichte leeuw  Lichte leeuw 1  Lichte leeuw 2  Wild dog diner  Wild dogs  Wild dog 1

Daarna mogen we op de foto met 3 leeuwen welpjes van 4 maanden oud. Die van Mae speelt een beetje te ruw en bijt haar 3x... maar ze is stoer en hoopt dat het een litteken wordt zodat ze later kan zeggen; ik ben gebeten door een leeuw maar heb het overleefd!

Welp  Bijter van Mae  Lief hoor  Zussen

Daarna halen we onze bagage op en brengt Ishmaël ons naar het vliegveld.. bah.. afscheid nemen is niet mijn ding! We zijn ruim 3 weken met elkaar opgetrokken, hij heeft ons veilig door het land gereden en... het is een man met een goed hart.

Om 20.15u zijn we vertrokken en Flynn sliep vrijwel direct. Helaas verliep zijn nacht onrustig.. althans.. hij sliep alleen bij mij op schoot dus mijn nacht verliep onrustig want ik heb bijna niet geslapen...

In het vliegtuig..  Dames in het vliegtuig..

Na een snelle overstap op Doha, zijn we vandaag om 13.20u aangekomen op schiphol. En hiermee is een einde gekomen aan onze bijzondere reis. Ik heb zojuist de foto's toegevoegd aan de verhalen, Uhmlanga, Midlands, Drakensbergen en Parys.

Bedankt voor jullie leuke berichtjes, het was leuk om met jullie te delen!

1. Drie s:
    2 augustus 2017
    ji kunt het zeggen ik zal het blazen i dreamed a dream les miserables
  2. Diana Eimers:
    3 augustus 2017
    Lieve allemaal welkom thuis.
    Wat zal dat wennen zijn.
    Blij dat jullie weer veilig thuis zijn.
    ❤❤❤
  3. Chris, Bar en Deza:
    Welkom thuis!
    Wij vonden het onwijs leuk om op deze manier jullie avontuur en beetje mee te beleven.
    Nu weer thuis op oude voet verder maar wel met een prachtige ervaring rijker!
  4. Suzan Steketee:
    3 augustus 2017
    Gelukkig allemaal weer veilig thuis goed te horen (ben wel een beetje jaloers hoor meiden, ik al kattemens had die leeuwtjes ook wel even willen aaien, al met al jullie hebben een ervaring (heel de reis) die niemand je ooit afneemt Super !! x
  5. Bertus en Liesbeth [email protected]:
    3 augustus 2017
    Goed om te horen dat jullie weer veilig thuis zijn ,Met een hele mooie ervaring en veel gezien .
    Dit zul je niet snel vergeten,
    Nou kun je er weer tegenaan.Als je thuis bent heb je ook vanalles te doen sukses,
    groetjes Bertus en Liesbeth