St. Lucia

23 juli 2017 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Zaterdag zijn we vanuit Swaziland naar St.Lucia gereden. Dit was weer een flinke rit van 5uur. Peter zit altijd voorin naast Ismaël, Flynn en ik op de achterbank en de meiden op de 2e achterbank. Iedereen heeft dus lekker de ruimte en Flynn zit de meeste tijd op min schoot. Dit kan hij langer volhouden dan in zijn autostoel.. en gezien ze hier met "bakkies" vol mensen rijden (pick up met laadbak waar soms 10 of meer mensen achterin zitten) lijkt me het geen probleem dat hij bij mij op schoot zit. Af en toe een tukkie doen en zoals zaterdag even gestopt bij Wimpie voor een burger met chips (friet) en een milkshake. We hebben een prachtig vrijstaand huis 18km buiten St. Lucia met 3 slaapkamers en 2 badkamers. En.... een ijskoud privé zwembad! Onze tuin in St.Lucia Ons huis Monzi cabin Privé zwembad Woonkamer Keuken Meiden slaapkamer Flynn in bad Bananen plantageHeerlijk... weer even een schoon huis met warm water om te douchen. We hebben al regelmatig een koude douche gehad bij div verblijven. Dan moest de helft van ons in de ochtend douchen en de andere helft in de avond.. en dan nog fingers crossed dat je niet net je haren vol shampoo hebt als het warme water op is. We blijven hier 3 nachten.. niet al te veel gepland dus lekker wat relax tijd. Kunnen de meiden ook even hun eigen ding doen en Flynn kan eindeloos rond kruipen en met zijn speelgoed spelen. Zaterdagavond hebben we een restaurant in de one street town St. Lucia gezocht om te eten. En je kunt duidelijk zien dat het hier toeristisch is want ze hebben hier kinderstoel in de restaurants! Eindelijk weer eens eten zonder Flynn op mijn schoot. Ik heb wel een sack 'n seat bij me maar Flynn vindt dat niks. Dus hij zit als een koning aan tafel in een eigen stoel en we hebben weer heel goed gegeten. Daarna door Ismaël naar ons huis gebracht en lekker gaan slapen. Zondagochtend moesten we om 9u bij Sunset Jetty zijn in St.Lucia voor de Boat cruise over de rivier van de wetlands. Er leven zo'n 800 nijlpaarden en ik weet niet meer precies hoeveel krokodillen. De kapitein moet in zijn vorig leven arend zijn geweest.. hij zag ALLES van heel ver! We hebben dan ook veel nijlpaarden, krokodillen, leguanen, vis arenden en andere bijzondere vogels gezien. Super mooi! En wat zijn die nijlpaarden groot! Ook nog baby krokodillen gezien van 20cm maar die waren weg voordat ik mijn camera gereed had. De baby nijlpaarden heb ik wel goed in beeld gekregen.. zoooo schattig! We hebben ongeveer 10km over de rivier gevaren, het was een geslaagde tocht. Nijlpaard Baby nijlpaard Krokodil Kop krokodil Leguaan Daarna langs de markt gewandeld en een restaurant uitgezocht voor de lunch. We hadden al bedacht om uitgebreid te lunchen en daarna terug te gaan naar ons huis. Lekker chillen en in de avond heb ik voor iedereen omelet gebakken met brood. Flynn lag vroeg in bed en wij hebben een potje hartejagen gespeeld. Nu is het tijd om te slapen... morgen een village tour maken op de fiets! Markt St. Lucia

1. Drie s:
    23 juli 2017
    ze zeggen je krijgt wat je verdient jullie lijken en beetje op wimpie en.maxima en kids alhoewel een dochter van bea beter kan schrijven en daar lijk jii weer op en berry stevens zei altijd vooral zo doorgaan je vader
  2. Henny en Cor.:
    24 juli 2017
    Hoi allemaal wat is het mooi. Wij zaten in het stadje in het Elephant lake hotel aan het water. De nijlpaarden kwamen s,avonds bij ons zwembad. wat hebben jullie mooie vacantie woningen.De marktjes zijn ook allemaal leuk. Nog heel veel plezier en geniet ervan, maar het gaat toch nooit meer van je netvlies af .Heel veel groetjes.
  3. Diana Eimers:
    27 juli 2017