Het is zo ver.. tickets zijn geboekt!

16 augustus 2016 - Utrecht, Nederland

Het is zo ver.. de plannen beginnen vorm te krijgen. Gisteravond hebben we de tickets geboekt... Joehoeeee!! Op 7 juli 2017 vliegen we om 18.15u vanaf Schiphol naar Doha en na een korte overstap van Doha naar Johannesburg met Qatar. De 5 sterren vliegmaatschappij uit het Midden-Oosten. Er zijn genoeg positieve verhalen op het internet te vinden over deze vliegmaatschappij, dus we gaan het ondervinden. Tot nu toe hebben we alleen binnen Europa gevlogen en was er weinig tot niks voor de inwendige mens.. en extra betalen als je meer dan je handbagage mee wilt nemen. Dat is nu wel even anders.. maaltijden en onbeperkt drinken aan boord en 30kg ruimbagage per persoon. En om de tijd te verdrijven (vooral voor de kids erg fijn) een super modern entertainment systeem met films, muziek en spelletjes. Ja.. mijn verwachtingen zijn hoog :)

De koffers blijven op zolder onder het stof en duffels zijn inmiddels aangeschaft. Want tassen is praktischer in de huurauto. Ja dit is een nieuwe vorm van reizen voor ons. We gaan dan ook zeker geen 30kg bagage per persoon meenemen!!

Tas passen Chloë

Chloë past er in...

Tas passen Mae

En ook Mae past in deze tas. Hij is GROOT.. maar TE groot.. deze kunnen we niet tillen als hij vol zit.

Wat sneldrogende kleding zou fijn zijn om mee te nemen. Ja dit is goed voor mijn webshopverslaving. Een jaar lang kan ik speuren bij alle outdoor webshops naar kleding en benodigdheden voor de reis... liefst aanbiedingen! (Ons Zeeuwen bin toch zuunig)

Ordelijkheid is mijn tweede afwijking (ik weet niet of ik op dit blog meer afwijkingen ga blootgeven) en de combinatie van reistassen, kids en ordelijk leek me niet helemaal kloppen. Ik zie het al voor me.. bijna 4 weken uit tassen leven met z'n vijven dat is vragen om chaos. Dus op zoek naar packing cubes, oftewel pakzakken bij Ikea gehaald om orde te kunnen houden in de grote duffels. Iedereen een eigen zakje voor shirts, broeken, sokken, onderbroeken, oplaadsnoertjes, enz.

Een wandelwagen voor Flynn is wel fijn, maar veel te groot om mee te nemen. Ook hiervoor zijn we geslaagd.. een paraplu buggy via marktplaats gekocht. En naast mijn ergonomische draagzak wilden we graag een stevige rugdrager hebben. We hebben een Deuter kid comfort III drager aangeschaft. Zo kan Flynn lekker comfortabel op onze rug tijdens een wandeling of trip. Dat soort bagage moet ook het vliegtuig in en dat gaat in een flightbag. (ik raak al helemaal thuis in de reiswereld) Deuter kid comfort 3

Ons kereltje moet ook lekker kunnen slapen tijdens de reis en daarvoor hebben we de Deryan Travel Cot gekocht. Vorige jaar hadden we nog de baby versie voor Kroatië maar nu de peuter versie gekocht. Ideaal klein licht pakketje waar een hele tent in zit met matras... en zo kan hij altijd in zijn eigen bedje slapen vrij van muskieten!

Deryan travelbed peuter

Samen met Pascale van Better Places heb ik een rondreis samengesteld. Ik had ook alles zelf kunnen uitzoeken maar ik vind dit toch wel heel erg fijn hoor. Zij woont al tig jaar in Zuid-Afrika en schut zo alle mooie locaties uit haar mouw. Geen massa toerisme, alles op maat gemaakt. Veel contact met locals en zoveel mogelijk fair trade.

Al met al zijn we al lekker bezig met voorbereidingen en genieten we van de voorpret!