Big 5 game drive

13 juli 2017 - Louis Trichardt, Zuid-Afrika

Gisteren (dinsdag) om 15u vertrokken we met een jeep met ranger Andrew en een Belgisch stel naar Welgevonden. Dat is een privé reservaat en ligt tegen Kololo aan, er zit alleen een hek tussen. Wij verblijven dus in een lodge tussen veilig wild en Welgevonden heeft de Big 5. We hebben super genoten van de geweldige natuur! Wat een gave rit was dat zeg. En even vergeet je dan ook alle narigheid van maandag. Alhoewel het tot op heden nog steeds veel bellen is met de reisagent en de verzekering. We hebben met Andrew een game drive gemaakt van 3,5uur en wat een geluk.. We hebben 4 van de big 5 gezien! Het is een enorm groot gebied en toch mogen er niet meer dan 6 leeuwen leven vanwege het evenwicht prooidieren/roofdieren. En tot onze verbazing zagen we 1 leeuwin met 4 jongen! Leeuwen welpenAndrew had deze zelf ook nog niet gezien een werd helemaal enthousiast. Hij heeft zoveel passie voor zijn werk en dat brengt hij echt op ons over! Meteen de andere rangers een seintje gegeven waar we ongeveer waren.. Erg mooi om te zien! Maar de jongen mogen dus niet blijven als ze volwassen zijn.. We zagen een olifant heel dichtbij!Olifant kop En toen hij richting de jeep kwam lopen kreeg ik wel wat kriebels.. maar Andrew reed de auto iets opzij.. pfff. We zagen neushorens.. ook moeders met kalf. Neushoorn met kalfEen buffel maar toen was het al donker dus daar heb ik geen foto van. Verder echt heel veel dieren gezien zoals waterbok, blesbok, Bushbock, impala's, enz. De impala's hebben ren zwarte M op hun kont En noemen ze de Mac Donalds.. fast food from the bush. En dan ga je opeens stoppen.. midden in de bush.. en wordt er een fles wijn open gemaakt, frisdrank, chips.. en daar sta je dan.. Big 5 game drive Andrew, onze rangerWel heeeel alert om je heen kijken... tussen de big 5. Wat een belevenis! We zijn inmiddels verhuisd naar een ander huisje op kololo.. omdat er vandaag nog geen chauffeur beschikbaar was om ons naar de volgende locatie te brengen. We wachten dus rustig af! We zitten hier goed. Vandaag (woensdag) nog een keer met Andrew naar de big 5 gegaan. Deze keer alleen met ons gezin. Ik kan niet in woorden uitleggen hoe het voelt om midden in de bush te zijn... alleen maar schitterende natuur om je heen en de dieren .. echt magisch! Andrew vroeg wat we vandaag wilden zien... nou.. een Cheetah zou leuk zijn! We reden weer in een heel ander deel van Welgevonden.. zo gaaf met die 4x4 door het water en over de meeste steile en hobbelige weggetjes.. (Ja zelfs ik zat op mijn gemak met mijn hoogte vrees) We zagen weer een olifanten mannetje, neushoorns, wildebeest, nijlpaarden, krokodil, impala's, klipspringer, waterbok, zebra's enz enz... maar als hoogtepunten een grote kudde olifanten met jongen EN een Cheetah met 3 jongen die net een Mac Donald had gevangen.... Wauw! Andrew vond dat we wel heel veel geluk hadden dat we in 2 dagen dit gezien hebben. Hij had zelf ook zijn fototoestel mee.. zo enthousiast. En wat wist hij veel over alle dieren en bomen! Als kind van 4 jaar ging hij heel veel met zijn ouders op safari in het Krugerpark.. zo is zijn passie begonnen. Cheetah met 3 welpen Cheetah Kudde olifanten Neushoorn man Wilde beest Boom zonsondergang Grootste gewei Zebra Olifant1Donderdagmiddag worden we om 12.30u naar madi a thava gebracht Xxx

1. Drie s:
    13 juli 2017
    mir we zijn helaas geen computer dat we onplezierige dingen van onze harde schijf kunnen wissen maar wel relativeren en rationeel dingen en de mooie herinneringen de boventoon laten voeren zo doe ik het geeft rust in geest en kracht en live en love is abattlefield maar denk maar aan liedje marco borsato mooi geniet en zo ik zei als je een mens blij of gelukkig kan maken verbeter je de wereld en als er een iemand van je houd ben je geliefd en zonder liefde kan op deze wereld niks groeien en bloeien op op naar madi a thava je vader
  2. Pa en ma:
    13 juli 2017
    Super gaaf zeg dat jullie nog een keer met Andrew op pad zijn geweest. En weer heel veel gezien. Indrukwekkend hoor. Hebben jullie nu een chauffeur die de hele tijd met jullie meegaat? Dat zou fijn zijn. Als die doktersverklaring er is dan hoop ik dat je nergens meer achteraan hoeft. Want dat is kostbare vakantie tijd verspelen. Maar ja. het is nie aars. We zijn benieuwd naar de komende dagen. Zal zeker ook weer de moeite waard zijn. Ik zal er nu maar rekening mee houden dat jullie ook wel es in een gebied kunnen zijn waar geen wifi is. Als het goed is zijn jullie nu aan het reizen. Dan wachten we weer op het volgende verhaal. Goede reis en veel plezier nog hoor. Groetjes en liefs van ons. XXX
  3. Erna Scheltinga:
    Wouw, Super gave foto's
  4. Chris, Bar en Deza:
    13 juli 2017
    Erg leuk geschreven weer!

Wat een prachtige tochten waren dat! Dat maakt veel goed.
    Schitterende foto's. Wat is de wereld toch mooi.
    Nu op naar het volgende mooie verblijf en avontuur.
    Goeie reis ENJOY!
    Liefs
  5. Diana Eimers:
    13 juli 2017
    Wauw die cheetah. Wat onroerend mooi. Deze dieren hebben een hoop goed gemaakt voor jullie.
    Hopelijk hebben jullie geen lichamelijje problemen van jullie "Blue Monday"
    Benieuwd naar alle avonturen.
    Enjoy this beautiful world
    Hoe ervaart Flynn het?
  6. Suzan Steketee:
    13 juli 2017
    Super, zit gewoon mee te genietenwat een geweldige foto's en wat een kracht gaat er van die dieren uit, heel mooi, hopelijk komen jullie nu in een rustige flow lekker genieten van elkaar en het land ! X
  7. Mirjam:
    13 juli 2017
    Ja we zijn nu dieper Limpopo in.. Southpansbergen. Ligt bijna tegen Zimbabwe aan. De lodge is super mooi! Helaas maar 2 nachtjes nu ipv 3.. dus nu genieten.

We hebben geen last gelukkig van spierpijn of zoiets! Alleen nog steeds heel vroeg wakker en dan maalt het nog door je hoofd allemaal.. maar kost tijd. Gelukkig denken we er gedurende de dag niet veel aan.. dan genieten we van de omgeving!

Xxx de Verdonk spekkies
  8. Drie s:
    13 juli 2017
    top chauffeur aardige man gaat hij helereis mee ja alles heeft tijd nodig maar stilstaan is achteruitgaan voiruit kijken en genietenin het nu en best al leuke herinneringen plus de harmonie gezin 24,,7 leef leef geniet geniet je vsder
  9. Suzan Steketee:
    14 juli 2017