En toen werd alles anders..

29 mei 2020 - Utrecht, Nederland

Vol enthousiasme schreef ik in februari over onze kampeerplannen in Frankrijk en hoewel de titel van dit verhaal als een sprookje klinkt, is het alles behalve dat. In maart ging ons land in de intelligente lockdown vanwege het Covid-19 virus. En helaas kan ik meepraten over dit verschrikkelijk nare virus. Vanaf dat de scholen gesloten werden kwam ik alleen nog 2x per week in de supermarkt, verder waren we thuis.... en toch raakte ik besmet. Ik werd ziek, zieker... doodziek. Elke dag werd ik zwakker en besefte ik dat ik in mijn hele leven nog niet zo ziek geweest was. De hoofdpijn is niet te beschrijven, zo erg.. 24/7 non stop en niks hielp. De huisarts en de GGD keken per dag of ik nog thuis kon blijven en God zij dank ben ik niet opgenomen geweest in het ziekenhuis. Na 9 dagen koorts werd ik angstig dat ik het niet zou gaan winnen van dit virus, maar daarna keerde het tij. Na ruim 3 weken ziek zijn en daarna nog wat weken hersteltijd kunnen we onze zomervakantie nog eens onder de loep nemen. Ons hele gezin heeft een maand lang in huis en tuin gezeten, in quarantaine. En mijn ziek zijn heeft veel impact gehad op ons allemaal. Elke dag hoopte ik te kunnen zeggen dat ik me iets beter voelde als ik de hoofdjes van de kinderen zag. De angst bij Peter en de kinderen omdat we geen van allen wisten hoe dit zou aflopen. Ook de dokters konden geen antwoord geven hoe lang het zou duren en of ik over de piek heen was.. Het was gewoon een rot tijd!!! Maar ik ben heel blij dat de rest niet zo ziek geworden is! En misschien hebben we wel meer zin dan ooit om er even tussen uit te gaan met ons gezin.  Hoewel er steeds meer landen hun grenzen open doen, hebben we besloten om in ons eigen land te blijven met de camper. Alles is nog zo onzeker en je weet niet welke maatregelen er misschien in de toekomst weer genomen worden, dan zijn we toch liever in Nederland. Helaas ben je niet immuun na het doormaken van het virus, dus er is een kans dat we nogmaals besmet raken en dan ben ik het liefst zo snel mogelijk thuis.

Voor Mae is het misschien de laatste keer dat zij met ons mee gaat op vakantie. Nederland is dan misschien minder spectaculair maar we gaan er gewoon een paar leuke weken van maken! Er is hier unaniem op Texel gestemd, dus we starten onze vakantie op Texel...

1. Drie s:
    29 mei 2020
    Ja mir bij ons thuis hing een tegel met de volgende spreuk van het concert des levens krijgt niemand een program. En veel moeten we ons verwachtings patroon aanpassen of bijstellen en ik al lang bewust dat gezondheid en liefde de hoogste prioriteit is van levensgeluk .en loopt het niet zoals je wilt zeg ik tel wat je hebt en niet wat je mist veel liefs O PA
  2. Diana Eimers:
    Wijs besluit. Nu lekker genieten😘
  3. Sophie kok:
    29 mei 2020
    Gelukkig ben je weer beter.
    En....Gelukkig niet in het ziekenhuis opgenomen, je kon thuis uitzieken
    En heb je weer genoeg energie om op vakantie te gaan.
    Xxx sophie
  4. Bertus en Liesbeth [email protected]:
    Beste Fam.
    Mirjam wat erg te horen dat je dit meegemaakt hebt ,maar gelukkig ben je er weer doorheen.Akelige tijd wij hebben ook fam. die er mee zitten die zijn wel opgenomen,angstig heel vervelend. we wensen jullie alle het beste toe ,lieve grts
  5. Peter Verdonk:
    29 mei 2020
    We gaan er wat moois van maken mop ik. heb er zin in