Stress en relaxdag in één

13 augustus 2019 - Bangkok, Thailand

Na een heerlijke nacht slapen (waar we allemaal aan toe waren) werd ik wakker met een sms en een mail op mijn telefoon van onze reisverzekering.  Een alert dat er rond de 16e een moesson over Thailand, Myanmar en Cambodja gaat waarbij overstromingen en modderstromen voor kunnen komen en waarschijnlijk geen transport mogelijkis. Dat is dus NIET lekker wakker worden!  Houdt het dan echt niet op?  In Zuid-Afrika een auto ongeluk.. op Bali tsunami stress en nu dit. Thuis hoorden we net voor vertrek dat er dit jaar een Dengue epidemie is.  Werd ik ook al niet bepaald rustig van.   Eerst maar contact gezocht met een reisorganisatie hier in Bangkok waar ik eea geboekt heb.  Zij hadden nog niks vernomen van overstromingsgevaar en voorzien geen heftige dingen op onze route. Ook de ambasade heeft (nog) geen melding gedaan.  Oké,  dan de reisverzekering bellen om te vragen wat er nu aan de hand is en dat we vreselijk geschrokken zijn.  "Hmm, kunt u een foto sturen van dat bericht want ik heb geen idee waar het over gaat. " Tuurlijk,  ik stuur meteen een mail.  "Oh maar mevrouw, hier staat dat er kans op overstroming is en dat het een probleem kan zijn met vervoer.  That's it." Jaaaa.. maar ik zit hier met mijn gezin op 18 hoog in Bangkok lekker safe, maar hoe is dat als ik straks in het zuiden aan een rivier zit?  "Ja mevrouw.. dat is Azië.  Daar is het nu regenseizoen en dan kan er van alles gebeuren.  U kunt nu niet naar huis omdat u angstig bent door een bericht." Heeeeel fijn dit,  stelt me echt gerust.  Pfff. Daar komt bij dat Flynn nog steeds niet goed eet en drinkt.  En het eten is dan nog niet mijn grootste zorg.. dat drinken wel.  Toch maar even contact gezocht met onze eigen kinderarts.  Hij zei: zo lang hij nog een beetje plast en alert is gewoon genieten van je vakantie.  Hij is alert en plast nog... dus ik moet het een beetje loslaten. We hebben hier overleg gehad met de meiden erbij.  Wat gaan we doen?  Terug vliegen naar huis op eigen kosten?  Doorgaan en als blijkt dat het echt noodweer wordt DAN terug vliegen?  Of als het minder goed gaat met Flynn of wie dan ook, dan terug gaan? Ik heb de nodige tranen gelaten vandaag.. en ook tot de conclusie gekomen dat dit onze (voorlopige) laatste verre reis is.  Flynn moet echt eerst beter kunnen begrijpen dat hij goed moet drinken.  Nu heeft hij zoveel moeite met nieuwe smaken dat hij eigenlijk alleen iets wilt wat hij kent.  Zijn dieet voeding!  Maar dat is 400ml per dag. We hebben echt de supermarkt leeggekocht met allerlei sapjes en gisteravond had hij een pakje ananas sap op van 200ml. Oke.. dat is een stapje vooruit. In het hotel hebben we een verse mango smoothie laten maken.. schrik niet.. kostte 12euro. (Niet normaal de prijzen in het hotel! ) Maar die lustte hij ook.  Dus laten we hopen dat hij nu wat nieuwe smaken gaat accepteren. Ik moet vertrouwen op de kinderarts.  We hebben goed gepraat hier met elkaar en weten ook allemaal dat een verre reis niet noodzakelijk is om een fijne vakantie te hebben.  Ik bedoel,  we zijn eens een weekje met de kids naar Texel geweest en dat was ook super leuk.  Het maakt echt niet uit want je kunt het overal leuk hebben! En voor Flynn is het nu nog van belang dat hij zijn mango coolbest heeft met gebakken aardappels,  sperziebonen met vlees.  En zijn krackers met kipfilet!

Toen hebben we besloten om nog even lekker te gaan zwemmen.

IMG-20190813-WA0036IMG-20190813-WA0032IMG-20190813-WA003920190813_16135520190813_161424

En na het zwemmen dacht ik: come on.. let's go. We pakken een tuk tuk en gaan naar KhaoSan Road, DE backpackersstraat van Bangkok.

20190813_19143120190813_191437

Daar hebben we lekker gegeten. Flynn at voor het eerst een portie friet. Het waren dan ook echt lekkere frieten. De meiden hebben pizza gegeten en Peter en ik een Padthai.

20190813_18464620190813_18432620190813_18260320190813_18263020190813_184121IMG-20190813-WA002520190813_184114IMG-20190813-WA0023

De meiden hebben nog wat geshopt en een verse fruit smoothie mee naar ' t hotel genomen.

20190813_192706

Voor 200bath (6euro) had ik 4 smoothies die dubbel zo groot zijn als die in het hotel.  Het werd vers gemaakt dus we hopen dat we vannacht niet op de pot zitten.  Want ook dat is een dingetje.. familie knots hier is nogal gevoelig op maag en darmen. Met de taxi waren we in 10min weer terug in het hotel en is Flynn lekker gaan slapen. Hier nog wat foto's van ons hotel in Bangkok. Wij duiken er ook in.  Morgen de wekker op 7u.

20190813_10123920190813_10144520190813_10150620190813_10160520190813_10170820190813_101735

1. Drie s:
    13 augustus 2019
    Mir snap je stress maar weet ook dat je positief kunt denken Afrika is goedgekomen Bali is goed gegaan en dit gaat ook goed komen je weet ik geloof in doel en voorbestemd en flynn drinkt je heb genoeg nutricia en nu toch wat gegeten stapje voor stapje en je krachtigste strijders tijd en geduld het komt goed afgezaagd karma o pa
  2. Pa en ma:
    Hallo allemaal.
    Dat was weer behoorlijk stressen heb ik begrepen. En dat begrijp ik ook wel hoor. Maar heb vertrouwen in de kinderarts en probeer te genieten van jullie vakantie.
    Het gaat best goed komen met Flynn..
    En de darmen moeten bij iedereen ook weer wennen aan ander eten en de warmte enz. Maar ook dat zal wel goed komen. Probeer te relaxen en minder gestrest te zijn.
  3. Pa en ma:
    13 augustus 2019
    Je hebt weer schitterende foto's gemaakt hoor. En het eten en de smoothie waren lekker. Dus ook geen probleem meer.
    Nu hopen dat jullielekker kunnen slapen vanacht daar knap je dan ook weer van op.
    En dan op naar de volgende dag. Dan horen en zien we de reacties wel weer verschijnen he. Groetjes en xxx van ons hoor. En Mir heb vertrouwen in alles. Het gaat goed komen hoor. Geniet !!!.
    Veel liefs voor allemaal en xxx van ons.
  4. Henny en Cor.:
    13 augustus 2019
    Jongens wat een verhaal.het is zo,n mooi land ga er toch van genieten.jullie hebben in 2dagen al heel veel gezien ,het land heeft veel mooie natuur en lieve mensen.Ik hoop dat Flynn gaat eten en drinken dat is een zorg minder.groetjes van ons.
  5. Suzan Steketee:
    13 augustus 2019
    Hoi allemaal, wat een avontuur weer..hopelijk gaat het snel beter met flynn en zijn de weergoden jullie goedgezind ! en inderdaad wat op je pad moet komen komt, maar je krijgt niets wat je niet aankunt geloof in het groeiproces en geniet met volle teugen, leef in het NU veel liefs Suus (ook namens Nico natuurlijk) X
  6. Diana Eimers:
    Lieve globbetrotters,
    Positieve energie uitstralen is tenslotte de “beste” medicijn. Maar snap dat jullie geschrokken zijn.
    Niet teveel achterom kijken en blijf vertrouwen. Als het weer om slaat zijn jullie zo weg want dan gaat veiligheid boven alles. Wat fijn dat jullie dit als gezin zo goed kunnen delen.
    Nu lekker genieten😘😘😘😘😘
  7. Chris, Bar en Deza:
    13 augustus 2019
    Een heftige dag met veel emoties en ervaringen positief en negatief, veel om weer van te leren. Gelukkig gaat het stapje voor stapje vooruit met Flynn. Vertrouw op je gevoel en op het feit dat het een mooie en bijzondere reis wordt verder.
    Geniet van alles wat komt en probeer de negatieve en onzekere energie los te laten. Het komt goed💋
  8. Peter Verdonk:
    14 augustus 2019
    We hebben ons er goed doorheen geslagen kanjer
  9. Mirjam:
    14 augustus 2019
    Het is niet altijd makkelijk om positief te zijn.. al ben ik dat 9 van de 10x wel! Het was gewoon een beetje te veel.. Flynn die niet eet en te weinig drinkt, Mae die moest overgeven, Chloë die veel last heeft van de warmte en dus hoofdpijn heeft.. en dan de stress verhogende berichtjes van de reisverzekering. Het was een machteloos gevoel! Achteruit maar ook vooruit kijken heeft geen zin. We kijken naar het moment en zien per dag wat er gaat en wat niet. Het is bij mij ook mijn verantwoordelijkheidsgevoel wat over de top gaat. Het is mijn taak om te zorgen dat het goed en veilig is voor mijn 3 kanjers.. en dat we even wankel. Maar ook ik leer nog steeds ;)