Fast boat terug naar Bali

4 januari 2019 - Sanur, Indonesië

Donderdag werden we wakker in Warisan villa op Nusa Lembongan.  Ik had geen hoge verwachtingen van het ontbijt maar tot onze verbazing hadden de kids de lekkerste banana pancakes ever! Verse jus d' Orange erbij... en wij hadden toast met gekookte eitjes en thee.  Prima begin van de dag.  In de nacht was onze buggy omgeruild. We hadden nl eerst een 6pers en we kregen een 4 pers. Wat betekende dat de 2 achterste stoelen omgekeerd zaten.  Succes meiden!  Gordels om en we gaan...

De dag er voor waren we op Dream beach en nu wilden we naar Mushroom beach. Daar waren de golven minder hoog maar er lagen echt te veel bootjes om lekker te kunnen zwemmen. Nou ja.. gewoon effe op het strand met de voeten in het water is ook lekker.

20190103_10315320190103_10325420190103_10331220190103_11064120190103_11064320190103_105550

Na een tijdje chillen zijn we wat gaan drinken bij een leuke strandtent. Yesss ze hadden milkshakes.. de meiden genoten van de overheerlijke bananen milkshake en ik van een lekkere verse fruit juice.

20190103_11384620190103_11512020190103_114637

Daarna zijn we met de buggy terug naar Warisan gereden waar we 1 kamer langer hebben kunnen houden tot we opgehaald zouden worden voor de boot.  Even het zand van ons afgespoeld en terwijl Flynn een tukkie deed heeft de rest lekker gezwommen.

20190103_130229

We hebben de hele mini bar leeg gedronken maar dat viel reuze mee in prijs.. 15.000 roepia per drankje. Dat is omgerekend 90cent per blikje..

Om half 4 werden we door het wagentje met laadbak weer opgehaald en scheurden we over de smalle slechte weggetjes naar de boot. Ik zag er wel een beetje tegenop omdat de zee nu ruiger was dan op de heenreis.. en toen was het ook al geen feest.

20190103_154335

Hij ligt al klaar.. dat scheur monster. De mannetjes van Rocky tillen alle bagage weer aan boord en daarna kregen we het seintje dat we aan boord mochten..

20190103_160605

Flynn in de drager aan mijn buik en ik hield mijn jurkje niet droog natuurlijk met die korte pootjes. Zo.. We zijn aan boord.  Al snel vertrokken we en inderdaad... de zee was ruiger.  Getver... Dit is echt de Oosterschelde niet!  Nee.. de Indische Oceaan en dat voelt heel krachtig en reusachtig.  Even klapten we over een golf en kregen we het gevoel alsof we in de achtbaan naar beneden gingen.  Flynn zat te lachen.. Net als in het vliegtuig bij het opstijgen.  Hij vindt het gevoel in zijn buik wel grappig blijkbaar.  Na 30 minuten waren we weer aan wal op Bali. We werden keurig naar ons hotel gebracht door een Rocky mannetje. Heerlijk.. weer terug in de suite.  Ruimte voor iedereen.  Na het douchen zijn we naar het restaurant gegaan,  daar was een Balinese avond met eten en muziek.

20190103_19130020190103_19440220190103_191304

Zoals je ziet hielden de kids ook weer een Balinees dieet. Er waren dansers en de man met het masker kwam langs de tafels...

20190104_083600IMG-20190104-WA0012

Daarna zijn we lekker op tijd gaan slapen.

Vandaag (vrijdag) stond het Waterbom park op de planning.  Werelds grootste waterpark met giga glijbanen.  We hebben een taxi genomen en ik had thuis al kaartjes online gekocht. Het was bloedheet vandaag dus een prima dag om in het water te verblijven. Lekker dobberen in de lazy river.. of een drankje drinken aan de poolbar. Het was echt een heerlijke dag!  Super schoon park,  prachtig aangelegd.  Op den duur moest ik naar de wc en eerlijk  gezegd heb ik het niet zo op wc's in een zwemparadijs. Op mijn blote voeten nog wel... stom verbaasd was ik... wauw.. Wat schoon.  Je kon in de wc van de vloer eten.. zo proper. Er liepen continue schoonmakers rond.  Echt keurig.

Helaas heb ik maar 1 foto die ik tijdens een drankje aan het einde van de dag heb gemaakt.  Want we hadden onze spullen in een kluis gelegd.  En er werden foto's gemaakt maar we waren te zuinig om die te kopen. 35 euro voor 5 foto's die je dan thuis kon downloaden...

20190104_161528

Wel hebben we gefilmd dus er komen beelden van dit mooie park!

We zijn weer met de taxi terug gegaan van Kuta naar Sanur.. Dit is in feite maar een poep stukje maar toch hebben we er ruim een uur over gereden. Wat een verkeer hier toch.  Alles rijdt kris kras door elkaar.. een man op een scooter met 5 watertanks... dat is 60liter water...  ouders met slapende kinderen op een scooter.. Echt je ziet van alles.  Rood licht? Welnee daar hoef je ook niet voor te stoppen! Alles rijdt gewoon door.. en maar toeteren.

In het hotel hebben we lekker eten op de kamer laten komen.  Flynn heeft het super gedaan vandaag maar was nu wel echt moe.  Even wat gegeten en daarna lekker slapen.

Morgen (zaterdag) is de inpak dag. Officieel moet je er om 12u uit maar we worden pas om 16.50u door corendon opgehaald. We hebben de suite tot 17u bijgeboekt zodat de kids nog lekker kunnen zwemmen en douchen voordat we aan onze lange reis terug gaan beginnen.

1. Drie s:
    4 januari 2019
    Wederom zowel verhaal als belevingen top top maar ja aan alles komt een einde maar opslaan op je harte schijf ook wil ik jullie bedanken dat ik op mijn manier heb mogen meereizen zo ik het noem ook in dagelijks leven zover weg zo dichtbij dmv van kontakt en gevoel wederzijdse liefde wat mij levenslust en levenskracht geeft en ik me jong bij blijf voelen en hoop nog lang van jullie levenswandel goede en slechte tijden getuige te mogen zijn dankbare vader en opa thanks
  2. Diana Eimers:
    Wat lief mijnheer Dries👏👏

Nou ik heb ook weer genoten vanuit ons kribje in Nieuwegein. ik wil jullie ook bedanken voor het delen van jullie reis. Vooral Mirjam voor haar prachtige manier van schrijven waardoor ik ook beetje op Bali was.
    Lieve schatten, nog even genieten.
    Een hele goede reis gewenst en hopelijk kunnen we snel een datum prikken om nog meer van deze reis te horen.
    Dikke knuffel voor jullie alle 5😘
  3. Chris, Bar en Deza:
    4 januari 2019
    Lieverds, wat heerlijk om te horen dat jullie weer zo genoten hebben. Super gaaf zo'n waterpark!
    Tuurlijk heeft elke reis wat minpuntjes maar ik denk dat al met al jullie weer een mooie en bijzondere ervaring rijker zijn.
    En heel leuk dat wij er op deze leuke manier toch een beetje bij waren.

We wensen jullie een hele goede reis terug en uiteraard zijn we onwijs benieuwd naar de door Peter gemaakte vast prachtige film over een tijdje.
    Veel liefs van ons
  4. Pa en ma:
    5 januari 2019
    Lieve allemaal.
    Wat heb je weer prachtige foto's gestuurd en niet te vergeten de mooie reisverslagen waar we van genieten. Jammer dat de boot niet zo favoriet was voor je. Mij lijkt dat juist gaaf. Maar jullie hebben ontzettend veel gezien en beleefd. Weer een reis om nooit meer te vergeten. En ja het eten in een ver land is vaak voor de kids wel eens een dingetje. Maar Flynn is met zijn frietjes en fruit nog wel aan zijn trekken gekomen he. Misschien wat afgevallen maar dat komt thuis vast weer op orde.
    Poffertjes zullen hem wel blij maken!!
    We wensen jullie een hele goeie terugreis en hopelijk tot gauw.
    Veel liefs van ons. Xxxx