Kamperen moet je leren

19 juli 2020 - Den Hoorn Texel, Nederland

De camper was vrij snel geïnstalleerd. Luifel uit, gronddoek er onder,  tafel en stoelen.. 👍

Maar die garage zit vol.. bom vol.  Bakfiets er uit,  skottelbraai, speelgoed,  buggy,  tent voor de meiden,  grondzeil, luchtbedden,  slaapzakken, enz. Familie Knots pakt uit zullen we maar zeggen.  De meiden hebben nog nooit in een tent gekampeerd, laat staan een tent opgezet. Nu is dit een super makkelijke paraplu tent, die dus bijna net zo snel staat als het uitklappen van een paraplu. (Vandaar de naam denk ik) Meiden hadden geen idee wat haringen en scheerlijnen zijn.  (Nu inmiddels wel doordat ze er in 't donker hun nek over breken) 'Waar moet onze koffer met kleding?  Kunnen er zo beesten in de tent? ' Ik realiseer me dat ik 2 prinsessen heb die nog nooit gekampeerd hebben.  Dit wordt dus in feite een soort vakantie op therapeutische basis 😉 Want ze moeten heel wat loslaten nu en zich over veel dingen heen zetten.  Regel 1; we dragen onze kleding langer dan 2uur / zelfs langer dan 1 dag.  Zit er een vlek op dan kijken we eerst WAAR die vlek zit en dan bepalen we daarna of je er nog mee over de camping kunt lopen of niet.

Regel 2; we drogen ons 2x met dezelfde handdoek af.  Dus géén 2 handdoeken per douche beurt. (Ik zeg per douchebeurt want thuis douchen ze soms 2x per dag) Je legt dus NIET je handdoek op de grond in het toilet gebouw!

Regel 3; iedereen heeft een taak.. De meiden doen de afwas, Peter leegt het chemisch toilet, Flynn lapt alle regels aan zijn laars en maakt zijn kleding binnen een uur vies.  (Ook ik moet dingen loslaten dus) En Mirjam doet de rest (camper vegen, koken, tafel dekken, schone vaat opruimen, wassen (eens moeten die handdoeken toch weer fris zijn) enz.

Ik zal jullie mijn hele reglement besparen 😅

20200718_172744

20200718_213332

20200718_172803

Vanwege covid-19 gaan we zo min mogelijk naar het toiletgebouw. De camping heeft iedereen die zelfvoorzienend is verzocht daar dan ook gebruik van te maken.  Om Peter tegemoet te komen bij zijn taak hebben we afgesproken dat we alleen plassen op de toilet in de camper. En Flynn kan prima even douchen in de camper maar daarna is het wachten tot de boiler weer gevuld is.  Als we dan alle 5 willen douchen moeten we een dagschema maken dus wij 4en douchen in het toilet gebouw.   Zo ging ook ik vandaag met mijn douche slippers in mijn badjas met mijn tasje naar het toilet gebouw.  Wat een pokke eind lopen joh om je eigen te douchen!  De toiletgebouwen zijn schaars hier op de camping,  ze zijn oud maar wel schoon.  Ik werd helemaal gelukkig toen ik zag dat er een tussenschot in de douchcabine stond met een wastafel en haakjes aan de "droge" kant.  Ik heb nl en bloed hekel aan die kleine douchecabines waarbij je schone onderbroek en handdoek al nat zijn voordat je de shampoo in je haar hebt verdeeld. De douche is warm,  hij is verstelbaar, het is een lekkere straal en... het is gratis.  Echt.. het was heerlijk na zo'n dag ploeteren op de camping.  Eenmaal afgedroogd ging ik op mijn natte, iets te glibberige doucheslippers in mijn badjas weer terug richting de camper. Ahhh nee.. shit... een stukje schelpenpad. Bij elke stap die je zet heb je een soort stofwolk en dan zijn je voeten weer vies voordat je terug bij de camper bent.  Top! Gewoon loslaten Mir..

We hadden een schapennet gekocht om onze kampeerplek af te bakenen voor Flynn.  Want die loopt ECHT de hele dag weg.  Maar heel erg jammer genoeg bleef dat niet staan.  🤬 Dus vandaag zijn we eerst naar De Koog gefietst naar een camping winkel om een windscherm te gaan kopen.  Mooi tochtje door het bos en langs de duinen.  Ook hebben we geen broodmes in de camper en snijden de botte mesjes niet echt gemakkelijk de harde pistoletjes open.  Onze melkopschuimer van thuis had het blijkbaar ook begeven dus was voor niks meegereisd. Vanuit De Koog besloten we om naar de Hema in Den Burg te fietsen om onze inventaris uit te breiden. De meiden hebben het steenkoud hier,  dus ik heb 2 sweaters en een vest gekocht.  Niks fashion! Gewoon warm en functioneel.  Laat 't los!  Kijk om je heen.. meiden op crocs met een grijze jogging broek en een net andere kleur grijze trui er op.  Het kan allemaal op de camping!

20200719_163408

IMG-20200719-WA0014

IMG-20200719-WA0016

20200719_154836

1. Drie s:
    19 juli 2020
    Veel mensen lezen boeken om zich op allerlei gebied te oriënteren maar ik zeg dat is de waarheid en soms ervaring van een ander en deze man niks vreemd en zegt ubung macht die meister en met veel mensen samen breath in breath out en loslaten en accepteren zit ook in het begrip liefde dus go with the flow groetjes de denker niet roudin maar vlissingem
  2. Sophie kok:
    19 juli 2020
    Leuke foto's.
    Het camping leven gaat niet altijd over rozen wel over grind, gras en schelpenzandpaden.😁
  3. Suzan Steketee:
    20 juli 2020
    Never a dull moment ....doe mij maar een hotel (kamer) met strand !
  4. Chris, Bar en Deza:
    20 juli 2020
    Jullie zitten er netjes bij👌
    Even wennen maar het komt vast helemaal goed. Jullie zijn er even lekker uit en in een totaal andere omgeving, dat is heel wat waard in deze tijd.
    Go with the flow and enjoy🤩
  5. Peter Verdonk:
    22 juli 2020
    Ik heb het lekker bij jullie een zelfs een maatje gevonden om samen te gaan poepen.... Mijn eigen vrouw echt camping live helemaal gezellig