Reisdag

11 augustus 2019 - Bangkok, Thailand

Zaterdag 10 augustus zijn we rond 8.15u vertrokken uit Utrecht.  Allemaal een duffel van ongeveer 14kg en alleen die van mij was 22.5kg. Ik heb dan ook alle "extra's" in mijn tas zitten zoals 5 flessen deet, ehbo tas enz. Ook hadden we allemaal een rugzakje handbagage en de buggy van Flynn.  Ja met z'n 5en sleep je toch nog aardig wat mee.

20190810_101554

Onze vlucht vertrok op tijd naar Helsinki, waar we moesten overstappen.

20190810_113909(0)

Alle lof voor Finnair want wij vonden dat ze echt niet onder doen voor KLM. Het eten vinden we in elk geval bij alle vliegmaatschappijen niet lekker.  In Helsinki hebben we een combi gedaan van lunch en avondeten zodat we de maaltijd in het vliegtuig konden afslaan. Eén ding weet ik nu zeker... ik ga niet meer op vakantie naar Scandinavië haha. Broodje hamburger met frietjes kost ruim 20euro. Ik kon me nog zoiets herinneren van onze wintersportvakantie naar Noorwegen. Maar goed.. het smaakte ons best en het is vakantie dus allé..

20190810_154048

20190810_165552

20190810_171749

20190810_171738

Ook de 2e vlucht ging netjes op tijd en we zijn zelfs nog iets vroeger dan gepland geland. Flynn kon zijn draai niet vinden in het vliegtuig.  Hij was niet vervelend of zo maar hij kon niet slapen. Hij wilde zijn benen strekken terwijl hij lag maar dat lukt niet meer.  Daardoor was het wel een lange vlucht voor hem... en voor mij 😉 Flynn heeft 2 uurtjes geslapen, de meiden ook zoiets en wij zijn eigenlijk de hele vlucht wakker geweest.  De laatste 3 kwartier hadden we erge turbulentie waardoor Chloë,  Flynn en ik nogal misselijk werden.. al met al hebben we wel eens en betere reis gehad zullen we maar zeggen.

Bij aankomst zijn we direct in de priority rij gaan staan.. tsja dat mag immers als je in een rolstoel zit,  ouder dan 70 jaar bent,  zwanger bent of klein kind bij je hebt.  Niet te weten dat ze bij de paspoort controle van iedereen vingerafdrukken afnemen en een foto maken.  De rij bij priority was korter maar de dame was lekker op 't gemak.  De bagage hadden we vrij vlot en we hebben meteen wat euro's gewisseld op het vliegveld.  Onze greenwood chauffeur stond netjes op ons te wachten en met een airco busje zijn we naar ons eerste hotel gebracht.  Daar konden we nog ontbijten voor 10u maar niemand had trek.. we wilden allemaal maar 1 ding... in onze kamer een tukkie doen.

We zijn allemaal gammel en ons hele lijf is van slag door de jetlag. Hopelijk kunnen we zo iets eten binnen houden en een goede nacht slapen.  Dan ziet het er morgen weer een stuk fijner uit 😀

1. Drie s:
    11 augustus 2019
    Hallo lieverds mijn reaktie ik hou van relativeren tis geen treinreisje utrecht goes met overstappen rotterdam maar lijkt erop utrecht overstappen helsinki maar je hebt met veel dingen te maken die bij zo een reis geest en lichaam uit onbalans kunnen maken noem er een paar hebben we niks vergeten tijdsverschil slaap ontregeld turbulentie vliegtuig ook verwachtingspatroon hoe zou accommodatie eruit zien dus begrijpelijk dat alles eerst een beetje in balans moet komen je weet krachtigste twee strijders elk mens tijd en geduld en positieve mindsetting maar heb volste vertrouwen leuke vakantie reis en je weet ik reis op afstand mee groetjes o pa vlissingen
  2. Bertus en Liesbeth [email protected]:
    11 augustus 2019
    We wensen jullie alle geluk toe !Geniet ervan groetjes,
  3. Yasemin Aygun:
    11 augustus 2019
    Wat fijn dat jullie goed en wel zijn aangekomen. Nu lekker genieten !
  4. Suzan Steketee:
    11 augustus 2019
    Lekker slapen morgen fris weer op...geniet ervan !!
  5. Chris, Bar en Deza:
    11 augustus 2019
    Fijn dat de reis, ondanks de minpuntjes verder goed is verlopen. Nu even op adem komen en bijtanken en daarna heerlijk genieten van deze
    mooie en bijzondere reis.
    Heel veel plezier.
    Liefs van ons 3 tjes
  6. Henny en Cor.:
    11 augustus 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.Nu eerst goed slapen en dan genieten.Groetjes van ons.