Turbulent begin

24 december 2018 - Sanur, Indonesië

Het is nu maandag 24 dec 22.15u als ik dit schrijf.  Gisteren hadden we een dagje niks gepland. Even bijkomen van de reis en wennen aan het tijdverschil en temperatuur verschil en de luchtvochtigheid.

20181223_195321

Chloë had een lastige start gisteren.. zij had afgelopen zomer al last van flauwvallen als ze uit bed kwam.  Dit is een combinatie van een lage bloeddruk, warmte en te weinig vocht.  Dat uitte zich hier ook weer meteen.  We stapten onze suite uit en de warmte sloeg op ons.. op weg naar het ontbijtbuffet zagen we haar al wit worden en daar ging ze bijna.  Snel wat eten en drinken!  Na het ontbijt liepen we terug naar de suite en daar kwam vervolgens die paar hapjes en een beker drinken er weer uit.Ships..  We wilden even naar de mainstreet lopen om geld te wisselen want we hadden nog geen roepies. En ook meteen naar een supermarkt om wat frisdrank te halen. Maar dat ging niet met Chloë.  Ze was te zwak.  We hebben de kids in de suite gebracht.. in de airco.. met eem kop thee met suiker en Chloë is even gaan slapen. Peter en ik zijn samen door het dorpje gelopen op zoek naar een betrouwbare money changer.

Op 5min lopen zagen we er één en we hebben 8 miljoen roepie gehaald.  Een pak geld van hier tot Nederland!  Maar we hebben geen zin om elke keer te gaan wisselen. We zagen onderweg een oude dame strompelen, haar voeten helemaal vergroeid..  we hadden echt met haar te doen.

20181223_114014

Daarna allebei een zonnebril gescoord want die zijn we vergeten.. Frisdrank gehaald en terug naar de suite.  Chloë knapte wat op na het tukkie en er ging wat chips en drinken in.  Goed voor bloeddruk en vocht vasthouden ;)

Daarna lekker gezwommen. En in de middag heb ik Flynn op bed gelegd.  Even een tukkie omdat hij anders het avond eten om 18.30u niet gaat redden en we wilden onze babyphone app uit proberen.  Het plan was om de ipad bij hem neer te zetten en dat ik terug zou komen naar het zwembad.  Dat is niet helemaal gelukt want ik ben gewoon naast hem in slaap gevallen en werd 2.5uur later wakker.  Ik voelde in het vliegtuig mijn longen al protesteren dus ik ben blij dat ik mijn astma medicijnen bij me heb.  Maar helaas...

Vannacht hoestte ik de longen uit mijn lijf en hoeste ik veel troep met bloed op.  Pfff dat heb ik weer.  Om 2u vannacht de HAP Utrecht gebeld of ik mijn ontstekingsremmers mocht ophogen tijdelijk in de hoop dat ik een longontsteking kan voorkomen. Helaas kreeg ik de rillingen en werd ik vanmorgen wakker met koorts.  Peter is naar de receptie gelopen en binnen en kwartier stond er een arts voor de deur.

IMG-20181224-WA0004IMG-20181224-WA0007

Termometertje onder mijn oksel, longen geluisterd en in mijn keel gekeken. Ik kreeg meteen een vernevelaar...  Mijn longen klonken schoon (waarschijnlijk heb ik alle troep vannacht opgehoest) maar hij zei dat ik een keel infectie heb.  5 dagen antibiotica,  mijn eigen dubbele dosis puffers en nog 3 soorten andere pillen heeft hij achtergelaten.  2 soorten is om slijm makkelijker op te hoesten en 1 andere pil wat een sterkere ontstekingsremmer is dan die ik zelf heb.  In geval die van mezelf niet genoeg helpt. Nou zoveel medicijnen voelt niet echt goed dus ik neem netjes de antibiotica (waar je dan weer van aan de schijt bent) en 1 pil om slijm makkelijk op te hoesten en dan mijn eigen puffers.  Meer dan genoeg lijkt me. We zouden vandaag om 8.30u opgehaald worden om naar Ubud te gaan.. dat hebben we maar afgezegd. Gaan we later nog doen. Even een dagje rust voor mijn lijf dus we hebben heel decadent ontbijt in de suite laten bezorgen.. echt super ontbijt!

20181224_091248

Later kwamen ze van het hotel een fruitschaal brengen voor mij.

IMG-20181224-WA0011

Hoe lief is dat?  De mensen zijn zo lief hier en zo beleefd. We zijn in de middag allemaal even gaan liggen... blijkbaar konden we allemaal nog een aantal uren slaap gebruiken.

20181224_14401420181224_154808

Vanavond wilde ik toch even mee met zijn allen naar het buffet. Er was live muziek en Flynn had goede zin.

20181224_19552220181224_19333620181224_19324020181223_194703

Die moest ook echt wennen hier aan het eten en drinken.  Gelukkig heb ik potten met multivitamines bij me want tot nu toe krijg ik er alleen pannenkoekjes en friet in bij hem.  Al het drinken weigerde hij maar nu heeft hij de vers fruit smoothie ontdekt en die gaat er in.  Joehoe! Want hij moet drinken in deze warmte.  Dus we lopen nu elke keer naar de bar om een smoothie te laten maken voor ons baasje.

Iedereen is geschrokken van de tsunami op Java en Sumatra.  Ook wij wilden wel weten hoe het precies zit hier op Bali.. De vulkaan barst nl nog steeds uit en er blijft kans op nog een tsunami. Verschrikkelijk! Het is hier 1500km vandaan dus wij hoeven op zich niet bang te zijn.. op dit moment. Dit hotel is tsunami proof als het goed is. Ze hebben een evacuatie plan in Sanur en die heb ik voor alle zekerheid toch maar even bekeken.  Maar nu laten we het los want er is hier geen aardbeving of vulkaan die uitbarst.. dus ook geen tsunami.

20181223_195713

Nu gaan we lekker slapen en hopelijk morgen een betere dag!

20181224_200113

1. Drie s:
    24 december 2018
    Wederom mooi verhaal vele dingen hebben we zelf in de hand want leven bestaat vooral uit keuzes maken maar gezondheid helaas niet en ik zeg altijd het komt zoals komt en alles gaat voorbij nu reeds vele fotoos appartement en het eten daar gezien plus entertainment ook interieur appartement vind het zeer mooi klein beetje thuis gevoel en dat is fijn maar van overtuigd de innerlijke tijdklok dat is wennen nou geniet en de eerste regel van de karma is wat je zaait dat zul je oogsten kus allemaal vanuit vlissingen
  2. Diana Eimers:
    24 december 2018
    Jeetje Mirjam, het houdt niet op voor jullie.
    Heel veel sterkte en eerst allemaal bijtanken.
    Gelukkig is de kans op vulkaan uitbarsting/tsunami minimaal in jullie regio.
    Liefs Diana
  3. Myra Aartsen:
    25 december 2018
    Jeetje Mirjam, wat een pech!! Goed uitrusten dat is een goed begin en lekker wennen aan het klimaat. Komt vast wel goed, jullie gaan het vast heel leuk krijgen.
    Geniet ervan met z'n vijfjes. X
  4. Suzan Steketee:
    26 december 2018
    Hey Mir, nou de tekenen zijn weer duidelijk, flink rusten en pas goed op jullie zelf !!! en vooral genieten Read the signs...in Bali ;)

Dikke kus liefs Suus & Nico